۱۳۹۳ دی ۱۸, پنجشنبه

شرايط دشوار برای کارگران مسیحی در ایران و تبریک وزير !!!!!

.
در حالی که شرايط برای کارگران مسیحی در ایران دشوارتر می شود وزير كار جمهوری اسلامی، كريسمس را به كارگران مسيحی شادباش گفت.
 به گزارش «محبت نيوز»، در حاليكه وضعيت زندگی كارگران ايرانی نامساعد است، علی ربيعی وزير كار جمهوری اسلامي در پيامي سالروز «ميلاد مسيح» را به كارگران مسيحی ايران تبريك گفت.
متن پيام آقای ربيعي به شرح زير است:
"هموطنان عزیزمسیحی، سالروز میلاد عیسی مسیح  فرصتی است تا در شادی شما شریک شوم و سهم تاریخی صنعتگران، هنرمندان، معماران، تاجران و كارآفرينان سخت کوش و میهن دوست مسیحی درپیشبرد جامعه و تمدن ایرانی را قدر بدانم."
كارگران ایران به علت برنامه‌های غیرکارشناسی دولت، عدم شفافیت اقتصادی و رانتخواری و فساد روز افزون در حوزه بازرگانی و تجارت و تحریم‌های بین‌المللی ناشی از رویکرد سیاسی حکومت، یکی از بدترین شرایط خود در دهه‌های اخیر را سپری می‌کنند.
تحمل اين شرايط سخت برای كارگران مسيحی دشوارتر است، علاوه بر سختی های ذكر شده، تبعيضات ناشی از تعصبات مذهبی گريبان اين كارگران را نيز گرفته است.بر طبق گزرشات دریافتی به محبت نیوز در سال 1393 حداقل سه مورد از اخراج  نوکیشان مسیحی از محل کارشان به دلیل اعتقاد و باورهای مسیحی گزارش گردیده که این افراد خواسته اند بدلیل مسائل امنیتی نامشان ذکر و رسانه ایی نشود.
به نظر مي رسد كريسمس تنها زمانيست كه جناب وزير پردهها را کنار زده و نيم نگاهی به اين كارگران زحمتكش می اندازد.
- اشتغال در سطوح پائین ادارات دولتی !
در همین حال چندی پیش دستیارارشد رییس جمهوردر اموراقوام واقلیت های دینی و مذهبی گفت: "اشتغال اقلیت ها در دوایر دولتی منع قانونی ندارد و اقلیت های مذهبی می توانند در سطوح پایین ادارات دولتی اشتغال داشته باشد.
حجت الاسلام ˈعلی یونسیˈ در سال گذشته در حاشیه دیدار ازکلیسای کاتولیک آشوری- کلدانی اهواز در گفت وگو با خبرنگار ایرنا بیان داشت: "درخصوص اشتغال اقلیت های مذهبی در سطوح پایین ادارات دولتی برخی خودسری ها وجود داشته که مانع از به کارگیری اقلیت های مذهبی شده است . وی با بیان اینکه مسئله عدم استفاده ازاقلیت های مذهبی در مناسب دولتی جزو سیاست های کلان دولت یازدهم نیست ، گفت:" اشتغال تنها مشکل اقلیت های مذهبی نیست و برخی از اقوام نیز وجود دارند که با نگاه امنیتی مانع از اشتغال دولتی آن ها شده اند.
- شرط دین برای استخدام افراد !
یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های اقلیت‌های دینی در کشور بحث استخدام در رده های بالای کشوری است، به گونه ایی که یوناتن بت کولیا - نماینده آشوریان در مجلس شورای اسلامی و از خدمتگزاران دستگاههای اطلاعاتی جمهوری اسلامی که وی در بین مسیحیان ایران و بویژه نوکیشان مسیحی چهره نام آشنایی است در این باره در سایت شهروندان طی گفتگویی لب به اعتراف گشوده و اظهار می کند: "هموطنان‌ آشوری، ارمنی، کلیمی و زرتشتی تافته جدا بافته‌ای از سایر مردم ایران زمین نیستند پس طبیعی است که مشکلات موجود در کشور گریبانگیر ما هم خواهد شد. به عنوان نمونه، در حال حاضر یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که بخصوص قشر جوان و خانواده‌هایشان را آزرده خاطر کرده، موضوع اشتغال است که امیدواریم دولت با برنامه‌ریزی‌های دقیق و یافتن راهکارهای مثبت، قدم‌هایی برای حل این معضل بردارد. اما آنچه به طور خاص برای اقلیت‌ها مشکل مضاعفی ایجاد کرده، تندروی‌های برخی افراد است که برخلاف نص صریح قانون عمل کرده و برای استخدام و به‌کارگیری افراد، شرط دین را مطرح می‌کنند.
اینگونه موارد در حالی است که مسیحیان فارسی زبان هنوز از سوی دولت جمهوری اسلامی به رسمیت شناخته نمی شوند و از هیچگونه حقوقی برخودار نیستند و همه روزه از سوی ماموران امنیتی نیز مورد تهدید و آزار قرار می گیرند.