۱۳۹۳ بهمن ۷, سه‌شنبه

دیدار رئیس جمهور امریکا با خانواده کشیش زندانی در ایران

naghmeh Obama
باراک اوباما رئیس جمهور ایلات متحده امریکا در طی سفرش به شهر بویزی مرکز ایالت آیداهو، در ملاقات با خانواده کشیش زندانی در ایران گفته است که خبرهای منتشره  در مورد « سعید » را پیگیری میکند و از وزیر امور خارجه خود خواسته تا موضوع این کشیش زندانی را در دستور کار خود قرار دهد.
به گزارش «محبت نیوز» رئیس جمهوری ایالات متحده، با خانواده کشیش سعید عابدینی، شهروند ایرانی‌تبار آمریکا، که از دو سال پیش در زندانهای ایران دوران محکومیت هشت ساله خود را می گذراند روز چهارشنبه دیدار کرد.
به نقل از خبرگزاری CBN، آقای اوباما در اين ديدار گفت من تقريبن اخبار سعيد را پيگيری مي كنم و در جريان خبرهای منتشر شده درباره وی هستم. ایشان همچنين از جان كری وزير امورخارجه خود خواسته است تا موضوع کشیش سعید عابدينی را در دستور كار قرار دهد.
پیش از این وزارت امور خارجه آمریکا در گزارش سالیانه خود با اشاره به حکم ۸ سال زندان سعید عابدینی آن را مصداق نقض حقوق بشر عنوان کرده بود.
ديدار با خانواده کشیش سعیدعابدينی در حاشيه بازديد پرزيدنت اوباما از ايالت آيداهو محل سكونت اين خانواده رخ داد.
نغمه همسر سعيد عابدينی مي گويد پس از اينكه متوجه شدم با  پرزيدنت اوباما ديدار مي كنم قلبم سرشار از اميد دوباره شد.
سعید عابدینی، کشیش ایرانی-امریکایی روز چهارم مهرماه سال ۱۳۹۱ در جریان سفری به ایران که با هدف دیدار با خانواده‌اش و نیز پیگیری تاسیس یک پرورشگاه انجام شده بود، از سوی ماموران امنیتی جمهوری اسلامی بازداشت و به هشت سال حبس محکوم شد وی هم اکنون در زندان رجائی شهر کرج در شرایطی نامساعد دوران محکومیتش را سپری می كند.
نغمه در این خصوص می گوید:" دوست داشتم رئيس جمهور به خانه ما می آمد و از چشمانم مي خواند چه غمگينم. كودكانم دلتنگ آغوش پدرشان هستند، آغوشي كه سه سال است كه از آنان دور است. همواره در دعا بودم تا چنين روزی را ببينم. آقای رئيس جمهور شما سخن از دفاع از آزادی بيان و عقيده می رانيد، در حاليكه همسر من تنها به جرم ايمان مسيحی خود در زندان بسر مي برد، همسر من بيگناه در زندان است. مگر سعيد چه كرده است جز استفاده از حق خويش در انتخاب ايمان؟
مركز آمريكايی حقوق و عدالت (ACLJ) در نامه ای خطاب به پرزيدنت اوباما مي گويد اكنون بهترين زمان برای نشان دادن تعهد دولت آمريكا به خانواده عابدينی است.
جردن سكولو، مدير اجرايي (ACLJ) مي گويد بيم آن مي رود كه در سايه تلاش جدی دولت آمريكا براي رسيدن به توافق هسته ای با حكومت اسلامی، وضعيت سعيد عابدينی و ساير شهروندان آمريكايی زنداني در ايران ناديده گرفته شود. دولت آمريكا و حكومت ايران به سختی تلاش مي كنند تا پايان ضرب الاجل تعيين شده به يك توافق پيرامون مسئله هسته ای ايران دست يابند.
جردن سكولو مي گويد زمانی كه رئيس جمهور به اين شهر آمد از وی خواستيم دقايقی نيز با خانواده عابدينی بگذراند. همسر سعيد پس از سه سال رنج و تحمل سختی ها، سزاوار اين ديدار بود.