۱۳۹۳ دی ۱۶, سه‌شنبه

متن دفاعيه كشيش ”مهدي ديباج“ در دادگاه ساري

متن دفاعيه كشيش ”مهدي ديباج“ در دادگاه ساري 
3 دسامبر 1993 
در نام مقدس خدا كه هستي و حيات ماست 
با نهايت فروتني از داور آسمانها و زمين براي اين فرصت گران بها سپاسگزارم. و با خضوع و خشوع براي او انتظار مي كشم تا مطابق وعده هاي خود مرا از اين محاكمه رستگار فرمايد.
با عرض ادب ، از حضور اعضا محترم دادگاه هم تمنا دارم به احترام نام خداوند با شكيبايي به عرايضم توجه فرمايند.
من ناچيز مسيحي هستم ،گناهكاري كه ايمان دارم عيسي مسيح به خاطر گناهان من بر روي صليب جان خود را فدا كرد و بوسيله رستاخيز و غلبه بر مرگ ، مرا در حضور خداي قدوس ، عادل ساخت( روميان 4:25)
اين حقيقت را خداي حقيقي در كلام مقدس خود انجيل مي فرمايد .عيسي ، يعني نجات دهنده .
چون او امت خود را از گناهانشان نجات مي دهد( متي 1:21).
مسيح جرم گناهان ما را به بهاي خون خود پرداخت و به ما حيات تازه بخشيد تا به ياري روح القدس براي جلال خدا زندگي كنيم و سدي باشيم در برابر فساد(متي 13:5)
و كانالي باشيم براي بركت و شفا (متي14:5) و خود را در محبت خدا محفوظ بداريم(يهودا21).
به پاس اين همه لطف ،از اين بنده ناچيز خود خواسته نفس خود را انكار كنم و جان بر كف پيرو او باشم(لوقا23:9) و از مردم نترسم اگر جسم مرا مي كشند( متي 28:10) بلكه تكيه من به آفريدگار هستي بخش باشد كه اين تاج رحمت و رافت را بر سر من نهاده و براي محبان خود حامي قوي و اجر بسيار عظيم است.
به من تهمت ارتداد زده اند!!
خداي ناديده كه عارف قلوب است به ما مسيحيان اطمينان بخشيده كه از مرتدان نيستيم تا هلاك شويم، بلكه از ايماندارانيم تا جان خود را نجات دهيم.( عمرانيان 39:10).
در فقه اسلامي هم مرتد به كسي گفته ميشود كه به خدا ، انبيا و معاد ايمان ندارد.
ما مسيحيان به هر سه ايمان داريم.
مي گويند: مسلمان بودي و مسيحي شدي. نه ! من سالها بي دين بودم . با مطالعه و تحقيق به دعوت خدا لبيك گفتم و به عيسي مسيح خداوند ايمان آوردم تا دراي نعمت حيات جاوداني شوم(يوحنا47:6). دين را مردم اختيار ميكنند اما مسيحي را مسيح انتخاب مي كند. مي فرمايد: شما مرا بر نگزيديد ، بلكه من شما را برگزيدم.( يوحنا 16:15). از كي ؟ پيش از بنياد عالم! مردم مي گويند : از بدو تولد مسلمان بودي . خدا ميفرمايد: از ازل مسيحي بودم.
مي فرمايد : هزاران سال پيش حتي قبل از اين كه خدا دنيا را بيافريند ما را انتخاب كرد تا بوسيله آن فداكاري كه مسيح در راه ما كرد مال او باشيم.(افسسيان 4:1).
مسيحي يعني مال عيسي مسيح.
خداي بي همتا كه آخر را از اول مي بيند و مرا برگزيد تا مال او باشم ، از ازل مي دانست دل كي به او چسبيده و چه كسي ايمان و ابديت خود را به يك كاسه آش مي فروشد.من ترجيح مي دهم تمام عالم بر ضد من باشند، اما خداي تعالي با من باشد، همه مرا مرتد و مطرود بدانند اما مورد تاييد خداي ذوالجلال باشم. چون انسان بظاهر مي نگرد اما خدا به دل ، او كه از ازل تا به ابد خداست هيچ امري محال نيست . تمامي قدرت در آسمانها و زمين در دست اوست.
خداي توانا هر كه را بخواهد بلند ميكند يا پست ، قبول ميكند يا رد، به بهشت مي فرستد يا به جهنم . چون هر چه خدا ميخواهد همان ميشود. آيا كسي ميتواند يك نفر را از محبت خدا جدا كند؟ يا رابطه خالق را با مخلوق خود بهم بزند؟ يا يك قلب وفادار به خداوند را شكست بدهد؟ او زير سايه قادر مطلق در امن و امان است. پناهگاه ما تخت رحمت خدا و از ازل مرتفع است.
من ميدانم به كي ايمان دارم. او قادر است امانت مرا تا به آخر حفظ كند تا به ملكوت برسم، جايي كه عادلان مثل خورشيد ميدرخشند(متي43:13).
اما بدكاران در آتش جهنم به سزاي خود ميرسند(لوقا28:13).

به من ميگويند : برگرد! از آغوش پروردگار خويش پيش كي برگردم؟ آيا ميشود به جاي اطاعت از احكام خدا ، حرف مردم را پذيرفت؟ 45 سال است با خداي معجزات راه ميروم و سايه لطف خدا بر سرم است و سرا پا مديون محبت ها و توجهات پدرانه او هستم.
عشق مسيح سراسر وجودم را تسخير كرده و گرمي محبت او را در تمام ذرات وجود خويش احساس ميكنم. خدا كه فخر و جلال و پشت و پناهم است با بركات و معجزات و حمايتهاي بي دريغ خود روي من مهر تاييد زده است (دوم قرنتيان22:1) اين امتحان ايمان يك نمونه بارز است.
خداوند خوب و مهربان هر كه را دوست دارد اصلاح و تاديب ميكند(عبرانيان6:12) . و هر لحظه او را مي آزمايد تا در خور آسمان شود. خداي دانيال كه رفقاي او را در ميان شعله هاي آتش زنده نگه داشت، 9 سال مرا در زندان حفظ فرموده و تمام پيش آمدهاي بد را به خير و خوبي و نفع ما تمام كرده است، به طوري كه شادي و شكر گزاري در دلم موج مي زند!
خداي ايوب ، ايمان و تعهد مرا در بوته آزمايش نهاده تا صبر و وفاداري مرا مزيد فرمايد. در اين 9 سال ، تمام مسئوليت ها را از من گرفته تا در پناه اسم مبارك او ، وقت خود را صرف دعا ، خواندن كلام خدا ، تفتيش قلب و تزكيه نفس خود كنم و در فيض و معرفت خداوند رشد نمايم. براي اين فرصت بي نظير خدا را شكر ميكنم . در تنگي به من وسعت داده ، مشقت سختم باعث سلامتي شده و مهرباني هاي او مرا احيا نموده است.
زهي عظمت احسان خدا كه براي ترسندگان ذخيره كرده است!

ايران مي گيرند كه چرا تبليغ مي كني!
اگر بيني كه نابينا و چاه است اگر خاموش بنشيني گناه است 
اين تكليف ديني ماست كه بدكاران را متقاعد كنيم تا در رحمت خدا باز است، از گناه دست بكشند و به او پناه آورند تا از خشم و غضب خداي عادل و مجازات هولناك آينده نجات يابند(يوحنا36:3) . عيسي مسيح مي فرمايد: من در هستم ، هر كه از من داخل شود نجات يابد(يوحنا9:10). من راه راستي و حيات هستم . هيچكس نمي تواند به خدا برسد مگر بوسيله من( يوحنا 6:14).
در هيچكس غير از او نجات نيست.
زيرا اسمي ديگر زير آسمان به مردم عطا نشده كه بدان بايد ما نجات يابيم (اعمال12:4). در ميان انبياي خدا فقط عيسي مسيح پس از مرگ زنده شد(لوقا7ـ5:24) و تا به ابد شفيع زنده ماست . او نجات دهنده ماست ، فرزند خداست(متي17:3). و شناخت او حيات جاوداني است(يوحنا3:17). من گناهكار كه خاك و خاكسترم ، به وجود مبارك او و به تمام فرمايشات و معجزات او در كتاب انجيل ايمان دارم و اختيار زندگي خود را به دست او سپرده ام . براي من ، زندگي يعني مجالي كه به مسيح خدمت كنم و مرگ يعني فرصت بهتري كه بامسيح باشم. پس نه فقط راضيم به احترام نام مقدس خدا در زندان باشم ، بلكه حاضرم به خاطر عيسي مسيح خداوند جان بدهم و زودتر به ملكوت خدا برسم . جايي كه برگزيدگان خدا به حيات جاوداني مي روند اما شريران به عذاب جاوداني (مكاشفه 8:21).
سايه لطف خدا و دست بركت و شفاي او بر سر شما باشد و بماند تا به ابد آمين.

با عرض حرمت، 
زنداني مسيحي شما، 
مهدي ديباج 

كشيش ”مهدي ديباج“ چند ماه پس از آزادي از زندان بطرز مرموزي ربوده و در ماه ژوئن 1994 به شهادت رسيد