۱۳۹۳ دی ۳۰, سه‌شنبه

حکم شلاق و اتهام جاسوسی به استاد روابط بین الملل

«رضا جلالی» جانباز جنگ و استاد روابط بین الملل دانشگاه شهید بهشتی و تهران مرکز، به اتهام جاسوسی برای دول بیگانه متهم شده است.
به گزارش هرانا به نقل از سحام؛ «رضا جلالی» پیش‌تر و بعد از اعتراضات سال ۱۳۸۸، با نگارش نامه‌ای به آیت الله خامنه‌ای، به انتقاد از وی پرداخت و این نامه در رسانه‌های مختلفی منتشر شد. آقای جلالی در این نامه که در اسفند ۱۳۹۰ نگاشته شده، انتقادات صریحی را نسبت به عملکرد رهبر جمهوری اسلامی مطرح کرده است.
براساس گزارش‌ها، آقای جلالی برای نگارش این نامه به آقای خامنه‌ای از دادگاه انقلاب حکم شلاق دریافت کرد، اما پرونده وی مفتوح ماند و حالا با «اتهام جاسوسی» مواجه شده است. مصادیق این اتهام از سوی دادگاه، «انتشار نامه وی به رهبر در رسانه‌های بیگانه» عنوان شده است.
رضا جلالی از جانبازان جنگ هشت ساله ایران و عراق است که سابقه ۹ بار مجروحیت را درکارنامه جانبازی خود دارد. وی ازعوارض سلاح شیمیایی و گازهای اعصاب رنج می‌برد و از ۱۳ سالگی به عنوان کوچک‌ترین جانباز جنگ شناخته شده است.
آقای جلالی مجددا برای ادامه بازجویی‌های خود به شعبه پانزدهم دادسرای کارکنان دولت مراجعه وبه سوالات بازپرس «جعفری» براساس گزارش‌های وزارت اطلاعات پاسخ داده است.
اتهام وی براساس سخنرانی‌های سال ۱۳۸۸ تفهیم شده است و پرونده قطوری با ٨٨ برگ ضمیمه وزارت اطلاعات برعلیه وی تشکیل شده است.