۱۳۹۳ بهمن ۷, سه‌شنبه

قطع مکالمه تلفنی سعید عابدینی با سفیر سوئیس حافظ منافع آمریکا در تهران

kkkk
 يكشنبه ٢٨ دى ماه ١٣٩٣ سعيد عابدينى جهت مکالمه با سفیرسوئیس حافظ منافع آمریکا در تهران  به بند سپاه فرا خوانده شد و با سفیر  مکالمه تلفنى داشت که اين مكالمه توسط ماموران قطع شد.

طبق اخبار رسیده از فعالین مسیحی داخل ایران به  «خبرگزاری صدای مسیحیان ایران» (VOCIR)  سعيد عابدينى كيشش ایرانی/آمریکایی  صبح روز يكشنبه با سفير سوئیس حافظ منافع آمریکا در تهران مكالمه كوتاه تلفنى داشته است ،قبل از شروع این مکالمه  مسولین  حفاظت بند سپاه بر وی تحمیل کرده بودند تا  از وضعيت خود هیچ گونه شکایت نداشته باشد  ولى کشیش سعید عابدینی  از بی عدالتی های داخل زندان و همچنین مشکلات داخل زندان شکایت میکند که بلافاصله این مکالمه تلفنی توسط مامورین حفاظت زندان قطع میشود.
سعید عابدینی کشیش مسیحی ایرانی‌/آمریکایی زندانی شده در ایران است. وی در ایران و از تابستان سال ۲۰۱۲ بازداشت و سپس به زندان اوین منتقل شد. در ۲۷ ژانویه ۲۰۱۳  به هشت سال زندان محکوم شد. اتهام وی تضعیف امنیت ملی از طریق فعالیت تبلیغ مسیحییت از ابتدای سال ۲۰۰۰ عنوان شده‌ بود.عابدینی در سال ۲۰۰۰ از اسلام به مسیحیت گروید و این درحالیست که مسیحیت طبق قانون اساسی ایران جزو اقلیت‌ها محسوب می‌گردد. نوکیشانی که از اسلام به مسیحیت گرویده باشند بنابر شرع و قانون ایران مجرم هستند. به ویژه، هنگامی‌که عبادت‌هایشان را همراه دیگر مسیحیان و نوکیشان٬ در کلیسای خانگی٬ که در ایران غیر قانونی محسوب می‌شود انجام دهند.