۱۳۹۳ دی ۳۰, سه‌شنبه

پایان محکومیت نوکیش مسیحی ، اما همچنان در زندان !

.ابراهیم فیروزی نوکیش مسیحی که از ۱۷ ماه پیش در زندان بسر می‌برد، با وجود اینکه در ۲۳ دی ماه محکومیتش به پایان رسیده همچنان در انتظار تعیین تکلیف از سوی قاضی مقیسه است.
 ابرهیم فیروزی نوکیش مسیحی تاکنون بدفعات از سوی ماموران امنیتی به اتهام تبلیغ و بشارت مسیحیت بازداشت شده است ، این فعال مسیحی در آخرین مرحله حضور در دادگاه در مورخ 22/4/1392 از سوی دادگاه انقلاب شهرستان رباط کریم به اتهام " تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی »، «راه اندازی و هدایت تشکل انحرافی تبشیر مسیحیت» ، «ارتباط با عناصر ضد انقلاب خارج نشین و شبکه های ضد انقلاب خارجی» و راه اندازی سایت مسیحی، به یکسال حبس و دو سال تبعید به شهرستان سرباز واقع در استان سیستان و بلوچستان از استانهای محروم کشور محکوم شده است .
حکم صادره از سوی دادگاه انقلاب اسلامی به دلیل بازداشتهای قبلی وی صادر شده است ، بنابر این با احتساب ایام بازداشت قبلی و طبق تعیین وضعیت زندان، دوران محکومیت زندان این نوکیش مسیحی در تاریخ ۲۳ دی ماه سال جاری به پایان رسیده اما وی همچنان بلاتکلیف در زندان بسر می برد.
این در حالی است که در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب اسلامی به ریاست قاضی مقیسه برای این نوکیش مسیحی پرونده دیگری با اتهام اقدام علیه امنیت ملی و تبلیغ علیه نظام تشکیل شده که با وجود گذشت ۱۴ ماه ، تاکنون برای این پرونده نیز تعیین تکلیف نشده است.
یکی از نزدیکان ابراهیم فیروزی به گزارشگران مجموعه فعالان حقوق بشر گفته است: «قاضی مقیسه برای این پرونده ۲۰۰ میلیون تومان قرار صادر کرده است ولی خانواده ابراهیم فیروزی وقتی برای تودیع این وثیقه مراجعه می‌کنند حاضر به پذیرش آن نمی‌شوند.»
این منبع همچنین گفت: " دی ماه سال گذشته [۹۲] برای ابراهیم فیروزی دادگاهی تشکیل شد و وی اتهامات وارده را در این دادگاه رد کرد. قاضی مقیسه هم به وی گفت اکنون که اتهامات را رد می‌کنی باید صبر کنی تا بازجوی پرونده بیاید و در حضور بازجو دادگاهی شود."
اکنون با گذشت بیش از یکسال تاکنون هیچ دادگاهی برای این فعال نوکیش مسیحی تشکیل نشده است.
ابراهیم فیروزی هم اکنون در بند ۱۰ زندان رجایی شهر کرج به همراه دیگر نوکیش مسیحی، کشیش فرشید فتحی نگهداری می‌شود.
بر اساس گزارش منتشره چندی پیش در زندان رجائی شهر کرج که جمعی از زندانیان نوکیش مسیحی دوران محکومیت خود را می گذرانند، مدیریت زندان بمناسبت کریسمس، زاد روز تولد عیسی مسیح مراسمی را به همین منظور در داخل زندان برگزار کرد كه زندانيان نوکیش مسيحی اجازه حضور در آن را نداشتند!
آنچه که مسلم است برخورد و تداوم روند ادامه فشارها بر زندانیان نوکیش جامعه مسیحیان ایران را باید مصداق بارز نقض نظام مند و گسترده حقوق بشر دانست، پیش از این نیز کمیسیون آزادی بین المللی مذهب، در گزارش سالانه خود ایران را از جمله کشورهای ناقض «جدی» آزادی‌های دینی دانسته و هشدار داده که این شرایط در ایران رو به وخامت است.