۱۳۹۳ دی ۳۰, سه‌شنبه

مراسم یادبود "استر یقنظر" از خادمین کلیساهای ایران برگزار شد

.
مراسم یادبود «خواهر استر» با حضور سازمانهای خدماتی ‌انجیلی، جمعی از شخصیت‌ها و ایمانداران مسیحی فارسی زبان در امریکا برگزار گردید.
 مراسم یادبود "استر یقنظر" از خواهران مسیحی که در۱۷ دسامبر گذشته (آذر ۱۳۹۳) در خداوند آرمید از سوی برادر ایشان "لوکاس یقنظر" در امریکا، برگزار شد.
استر یقنظر، فرزند ارشد زنده یاد برادر"ست یقنظر" از بانیان کلیساهای فارسی زبان جماعت ربانی ایران می باشد که در هنگام رفتن نزد خداوند خود ۷۶ سال سن داشت.
در مراسم یادبود خواهر استر که روز یک شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۳ (۱۱ ژانویه ۲۰۱۵) برگزار شد کشیش لوکاس یقنظر ضمن بیان سخنانی درباره شتافتن ایمانداران نزد خداوند و خصوصیات اخلاقی خواهرش، به قرائت شهادت نامه ای از ایشان پرداخت و حاضران با سرودهای پرستشی خداوند را ستایش کرده و یاد این خواهر مسیحی گران قدر را زنده نگه داشتند.
در این مراسم علاوه بر اقوام و دوستان استر، سازمانهای خدماتی ‌انجیلی، کلیساهای مختلف، عده ای از شخصیت‌های مسیحی‌ و جمعی از ایمانداران فارسی زبان سراسر آمریکا نیز شرکت نمودند. در پایان مراسم نیز خواهر "تاکوش هوسپیان" همسر " شهید هایک هوسپیان "به بیان خاطراتی از خواهر استر پرداخت و افزود: " پس از شهادت همسرش چگونه تا مدتها توسط این خواهر تسلی یافته است."
در پایان حاضران به همراه خانواده زنده یاد کشیش هایک که در این مراسم حضور داشتند برای "ژیلبرت هوسپیان" که بعد از یک تصادف رانندگی شدید اکنون در بیمارستان بستری است دعا کردند و بازیابی سلامت او را از عیسی مسیح خواستار شدند.
استر یقنظر در ۲۷ آوریل ۱۹۳۹در تهران متولد شد. او بزرگترین فرزند پدرش "ست" و مادرش "واردوهی" در میان ۶ برادر و خواهر دیگرش بود. استر در همان دوران کودکی مسیح را به عنوان خداوند و نجات دهنده ی خود پذیرفت. وقتی پدر او در سال ۱۹۵۵ فعالیتهای خود را در بین ایمانداران فارسی زبان برای گسترش نهضت روحانی "پرشدن از روح القدس" شروع کرد، استر همواره یکی از حاضران در جلسات برگزار شده توسط پدرش بود. او تا آنجا که توان داشت تا پایان عمر همواره در خدمت ایمانداران مسیحی ایرانی بود و هرچه از دستش بر می آمد برای بنای کلیسای عیسی مسیح در کشورش ایران دریغ نمی کرد.
خواهر استر که از دانشگاه تهران لیسانس شیمی گرفته بود، بعدها به مطالعه الهیات مسیحی نیز پرداخت و در این زمینه مدرکی از دانشگاه علوم الهی بروکسل بلژیک دارد. وی پس از اتمام تحصیلات دانشگاهی ابتدا در پتروشیمی بندر ماهشهر و همزمان در انجمن کتاب مقدس ایران مشغول به کار شد. در سالهای منتهی به انقلاب ایران وی در سفارت ایرلند در تهران کار می کرد. چهار روز بعد از درگذشت خواهر استر در بیمارستان به دنبال یک دوره مریضی طولانی، مراسم تدفین او روز ۲۱ دسامبر ۲۰۱۴ در کلیسای انجیلی ارامنه تهران برگزار شد.
 فقدان این خواهر ایماندار مسیحی را به خانواده محترم ایشان به ویژه برادران لوکاس و سم یقنظر که از رهبران و خادمین جامعه مسیحی ایرانیان خارج کشور در آمریکا و اروپا هستند و تمامی ایمانداران فارسی زبان که از خدمات ارزنده پدر ایشان زنده یاد "ست یقنظر" بهره مند شده اند تسلیت می گوییم و خواهان آرامش برای بازماندگان ایشان از درگاه خداوند می باشد.