۱۳۹۳ دی ۲۰, شنبه

جلوگیری از ورود زندانیان مسیحی به جشن میلاد مسیح در زندان رجائی شهر

Rajaei-Shahr-saham
زندان رجائی شهر کرج که در آن جمعی از زندانیان نوکیش مسیحی دوران محکومیت خود را می گذرانند، مدیریت زندان بمناسبت کریسمس، زاد روز تولد عیسی مسیح مراسمی را به همین منظور در داخل زندان برگزار کرد كه زندانيان مسيحی اجازه حضور در آن را نداشتند!
به گزارش آژانس خبری مسيحيان ايران «محبت نيوز»، در زندان رجائی شهر کرج بمناسبت گراميداشت ميلاد مسيح مراسمی از سوی مدیریت زندان برگزار شد كه زندانيان مسيحی این زندان اجازه حضور در آن را نداشتند!
بر اساس گزارش های دریافتی، روز پنجشنبه ۱ ۱ دی ماه ( ٣٠ دسامبر ۲۰۱۴) مراسمی از سوی مدیریت واحد فرهنگی زندان رجایی شهر کرج به مناسبت ميلاد مسيح در این زندان برگزار شد. به همین منظور از پیش به کلیه زندانیان اعلام شده بود که به مناسبت این ایام  و سال نو میلادی مراسمی در سالن مرکزی زندان برگزار خواهد شد که زندانیان می توانند در این مراسم شرکت کنند .
اما درست در زمانی كه زندانيان خود را برای حضور در اين جشن حاضر می ساختند، مأموران زندان با ذکر نام برخی زندانیان مسیحی به این بهانه که مدیریت اندرزگاه آنان را احضار و باید به دفتر اندرزگاه مراجعه کنند از حضور آنان در اين مراسم جلوگيری كردند.
این زندانیان عبارت بودند از: "کشیش فرشید فتحی ، نوکیشان مسیحی ابراهیم فیروزی ، رسول عبداللهی و سرژیک از شهروندان ارمنی.
 احضار اين افراد با بی احترامی ماموران زندان همراه بوده است و همچنین باعث ناخشنودی این زندانیان گردید.
يك منبع آگاه به « محبت نیوز» گفت: علاوه بر زندانیان مسیحی احضار شده به دفتر مدیریت زندان، کشیش سعید عابدینی، علیرضا سیدیان و برخی دیگر از زندانیان مسیحی در زندان رجائی شهر کرج نیز نتوانستند در اين مراسم حضور داشته باشند. به گفته این منبع آگاه،  تصمیم درباره عدم اجازه  برای شرکت در مراسم میلاد مسیح، از سوی آقای "مردانی" ریاست زندان گرفته شده است.
لازم به ذکر است که اتهام و جرم کلیه این افراد در پرونده و کارت زندان آنان فعالیتهای مسیحی ذکر شده است. اما به این افراد اجازه داده نشده حتی در این مراسم نمایشی که از سوی مسئولان زندان تدارک دیده شده شرکت نمایند.
نظام جمهوری اسلامی که مدعی وجود آزادی عقیده و رعایت حقوق اقلیت های مذهبی و عدم دخالت در احوالات شخصی افراد می باشد حتی به منظور تکمیل کردن تبلیغاتشان و برگزاری مراسمی با عنوان جشن تولد عیسی مسیح  در داخل زندان وجود مسیحیان زندانی را در چنین مراسمی تحمل نکرده و این افراد را از سالن مراسم  با بی احترامی بیرون میکنند . که این خود نمادی از ژست های نمایشی کسانی می باشد که با وجود جفاها و ظلم های فراوانی که به مسیحیان ایران روا می دارند همچنان مدعی آزادی ادیان و عقاید در ایران هستند.چنانکه گویا برای قانون اساسی خود نیز احترام قائل نیستند و رفتارهای مسئولان حكومتی در عمل چيز ديگری را نشان می دهد. 
عدم بردباری مسئولان زندان رجائی شهر در مورد حضور زندانيان مسيحی در يك مراسم نمايشی خود گويای رفتار کل حاكميت در این زمینه است.در حالی از يكسو مشاور ويژه رئيس جمهور حجة الاسلام علی يونسی از وجود آزادی عقيده و مذهب در کشور می گوید، از سوی ديگر حکومت آگاهی بخشيدن به مردم در مورد آيين های ديگر به جز اسلام را برنمی تابد.
ایام کریسمس یعنی زاد روز تولد عیسی مسیح همه ساله مسیحیان در سراسر دنیا خود را آماده می کنند تا این روز فرخنده را در کلیساها با دیگر ایمانداران به جشن و شادی و شکرگزاری بپردازند. اما این ایام برای مسیحیان ایران، به ویژه مسیحیان فارسی زبان، در سایه تهدیدات دستگاهای امنیتی جمهوری اسلامی حتی در داخل زندانها برای آنان رنگ و معنای دیگری دارد.