۱۳۹۳ شهریور ۲۲, شنبه

این بار رقابت مجلس با داعش !!!

طرح "احیای امر به معروف و نهی از منکر" به صحن علنی مجلس می رود
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: طرح "احیای امر به معروف و نهی از منکر" به صحن علنی مجلس می رود.
.
 به گزارش « محبت نیوز» جمشید جعفرپور در گفت‌وگو با تسنیم در شیراز، درباره اصل هشتم قانون اساسی اظهار کرد: "ستاد امر به معروف و نهی از منکر در کشور و استان‌های مختلف تشکیل شده است."
وی گفت: "در کمیسیون فرهنگی طرحی از طرف نمایندگان با عنوان طرح "احیای امر به معروف و نهی از منکر" در جلسات متعدد پیگیری شده و کلیات این طرح در صحن مجلس به تصویب رسیده است که به صورت مشترک به کمیسیون‌های فرهنگی و قضایی احاله شده است."
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: تمام مواد و تبصره‌های این طرح بازبینی شده و در کمیسیون فرهنگی به نهایت رسیده و به هیئت رئیسه فرستاده شده است و به مرور در صحن علنی بررسی می‌شود.
جعفرپور با بیان اینکه این طرح مبتنی بر آسیب‌شناسی است، خاطرنشان کرد: بسیاری از افراد جامعه تمایل به امر به معروف و نهی از منکر دارند اما متاسفانه به این دلیل که حمایت قضایی از آنها نمی‌شود به این فریضه عمل نمی‌کنند.
وی تصریح کرد: یکی از امور این طرح حمایت از افرادی است که با رعایت شرایط اقدام به امر به معروف و نهی از منکر می‌کنند و کسانی که به دلیل امر به معروف و نهی از منکر ایثار کنند تحت پوشش بنیاد شهید و ایثارگران قرار می‌گیرند.
نماینده مردم لارستان، خنج و گراش در مجلس گفت: امر به معروف و نهی از منکر تنها در حوزه حجاب نیست بلکه در دیگر موارد نظیر مفسده‌هایی که در ادارات صورت می‌گیرد نیز باید امر به معروف و نهی از منکر انجام شود.
جعفرپور افزود: یکی از ابعاد این طرح تقویت سمن‌ها برای احیای امر به معروف و نهی از منکر است و چون مردمی هستند در امر اشاعه معروفات می‌توانند وارد شوند و موفق عمل کنند.


وی خاطرنشان کرد: این سمن‌ها براساس اساسنامه می‌توانند برای خود منابع مالی تامین کنند که البته وجه قانونی داشته باشند و امید است این طرح زودتر به صحن مجلس آید تا هم دستگاه‌ها تشویق به امر معروف و نهی از منکر شوند و هم این فریضه فراموش شده احیا شود.