۱۳۹۳ مهر ۷, دوشنبه

برگزاری دادگاه تجدیدنظر برای ۸ فعال فیسبوکی

 طی روز یکشنبه جلسه تجدیدنظر ۸ فعال فیسبوکی که مجموعا به ۱۲۸ سال زندان محکوم شده‌اند برگزار شد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، طی روز یک‌شنبه ۶ مهرماه جلسه تجدیدنظر محکومیت ۸ فعال فیسبوکی که مجموعا به ۱۲۸ سال زندان محکوم شده‌اند در شعبه ۵۴ دادگاه تجدیدنظر استان به ریاست قاضی عرب برگزار شد. اعلام نتیجه این جلسه دادگاه به آینده موکول شده.
گفتنی است بر اساس احکام صادره از سوی دادگاه بدوی (شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران) امین اکرمی‌پور (بازداشت ۹۲/۹/۹) محکوم به ۱۳ سال و یک روز حبس تعزیری، امیر گلستانی (بازداشت ۹۲/۵/۲۹) محکوم به ۲۰ سال و یک روز، مسعود قاسم خانی (بازداشت ۹۲/۸/۱۰) محکوم به ۱۹ سال و نود و یک روز حبس تعزیری، سید مسعود طالبی محکوم به ۱۵ سال و یک روز حبس تعزیری، فریبرز کاردار فر محکوم به ۱۸ سال و نود و یک روز حبس تعزیری، مهدی ری شهری (بازداشت ۹۲/۹/۲) محکوم به ۱۱ سال حبس تعزیری، رویا صابری (بازداشت ۹۲/۸/۱۰) محکوم به ۲۰ سال و یک روز حبس تعزیری، نغمه شاهسوندی شیرازی (به قید وثیقه تا کنون آزاد بوده) محکوم به ۷ سال و نود و یک روز حبس تعزیری شدند.
یک منبع مطلع در این خصوص به گزارشگر هرانا گفت: «ما امیدواریم حکم ناعادلانه این افراد در دادگاه تجدیدنظر استان شکسته شود.»