۱۳۹۳ شهریور ۱۴, جمعه

کلیسای جماعت ربانی، تحت جفای حکومت ایران

به گزارش خبرنگاران شبکه خبری مسیحیان فارسی زبان در ایران: کلیسای جماعت ربانی ایران مورد حمله ماموران قرار گرفته است. خیلی از کلیساهای آن، من جمله کلیسای مرکز بسته شده است. اگرچه کلیسای جماعت ربانی در ایران یک کلیسای مستقل است، اما با کلیساهای جماعت ربانی سراسر دنیا مرتبط است. 
کلیسای جماعت ربانی در سال ۱۹۱۴ توسط صدها زن و مرد در هات اسپرینگز در آرکانزاس شروع شد. این گروه در ادامه اقدام به کارهای بزرگ بشارتی نمود که جهان آن را تا به حال به خود ندیده بود. 
صد سال بعد کلیسای جماعت ربانی رشد کرد و به بیش از ۶۷.۵ میلیون عضو و سیصد و شصت و شش هزار کلیسا در سراسر جهان رسید، که سه میلیون از آنها در آمریکا هستند. هر بیست و پنج ثانیه یک شخص ایمان می آورد و هر سی و نه دقیقه یک کلیسا تأسیس می شود
هفته پیش هزاران ایماندار از سراسر آمریکا و صد و بیست کشور دیگر در اسپرینگ فیلد گردهم آمدند تا صد سالگی، بزرگترین مشارکت پنطیکاستی دنیا را با هم جشن بگیرند. 
اگرچه بخشی از زمان مجمع  بر فعالیتهای کلیسایی متمرکز شد اما گروه هشت هزار نفری که پنجشنبه شب در استادیوم جی کیو اچ تحت رهبری دکتر جرج وود، ناظر کل کلیساهای جماعت ربانی، برای آغاز جلسات جمع شده بودند، خیلی واضح همصدا موضع خود را اینطور اعلام کردند که خدا هنوز کارش تمام نشده.
دکتر وود گفت: ما میزان موفقیت خود را با تعداد افرادی که داریم نمی سنجیم، بلکه با وظایف عظیمی که پیش روی خود هنوز داریم. هنوز دو میلیارد انسان از انجیل عیسی مسیح چیزی نشنیده اند، بیایید باهم کار را به پایان برسانیم.
جان آپامی گفت که او با یک گروه ۴۷ نفره در یک سفر ۲۰ ساعته از خانه اش در پاپوآی نیوجنیا  به اسپرینگ فیلد آمده تا در جشن صد سالگی شرکت کند. جماعت ربانی حدود هزار کلیسا در پاپوآی نیوجنیا دارد.  بعد از اینکه مسیونرهای استرالیایی برای بشارت انجیل به آنجا آمدند، کلیسا در سال ۱۹۴۸ در آنجا تأسیس شد.
کلیساهای جماعت ربانی دنیا توسط رهبران شورا به هم متصل هستند. مثل شورایی که در پاپوآ در نیوجنیا وجود دارد. دکتر وود که به عنوان رهبر ارشد کلیساهای جماعت ربانی در آمریکا خدمت می کند، همچنین به عنوان رئیس کل کلیساهای جماعت ربانی انجام وظیفه می کند. او اخیرا برای یک دوره سه ساله دیگر دوباره انتخاب شد.
اندرو آنانه-آسانه رهبر کلیساهای جماعت ربانی غنا گفت که زمانی که او در سال ۲۰۰۶ از غنا به آمریکا نقل مکان کرده در صدد بوده که روش موعظه، رقص و دعا کلیسای خانگی خود را به کلیسای جدیدش در ویسکونزین بیاورد.
آنانه-آسانه گفت: رشد کلیسای جماعت ربانی در آفریقا عالی است، به خصوص در کشور غنا. در جلسه افتتاحیه شنبه، رهبر غنا، جان درامانی ماهاما برای هزاران شرکت کننده سخنرانی کرد. او که یک عضو متعهد جماعت ربانی است در مورد اثر مثبت کلیسا در غنا صحبت کرد. در آفریقا کلیسای جماعت ربانی بیش از هفده میلیون عضو دارد.
اتاق خبر اف سی ان ان
لینک منبع