۱۳۹۳ مهر ۱, سه‌شنبه

نماز باران، تدبیر جدید مقابله با کم‌آبی

.
مدیرکل محیط زیست استان تهران دست به دامن رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه برای برگزاری نماز باران سراسری شده است .
  یکی از نمونه‌های مدیریت ناکارآمد منابع آبی سدسازی‌های بی‌رویه در سال‌های گذشته است. بسیاری از کارشناسان معتقدند به رغم مصرف بی‌رویه آب در ایران، سوء مدیریت مسئولان نقش بزرگی در بحرانی‌تر شدن اوضاع دارد.
 وزیر نیرو، حمید چیت‌چیان اسفند ماه گذشته با اشاره به این که ظرفیت مخزن سدهای ایران یک و نیم برابر موجودی آب رودخانه‌های کشور است تاکید کرده بود که ظرفیت سدسازی اشباع شده و باید مدیریت منابع را جایگزین آن کرد.
در همین حال، محمدهادی حیدرزاده، مدیرکل محیط زیست استان تهران دست به دامن رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه برای برگزاری نماز باران سراسری شده است.
خبرگزاری مهر، ۲۹ شهریور از قول حیدرزاده نوشت: «با توجه به اهمیت بالای موضوع، مکاتبه‌ای با رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور به انجام رسید و درخواست اقامه نماز باران به‌صورت یکپارچه در سراسر کشور با توجه به موضوع کم آبی خصوصا در استان تهران مطرح شد.»
مدیرکل محیط زیست تهران ابراز امیدواری می‌کند که این اقدام "با عنایت به عقبه دینی و مذهبی مردم و توجه آنها به احادیث و روایات مربوطه" اثربخش باشد و در ضمن مردم را به صرفه‌جویی در مصرف آب تشویق کند.