۱۳۹۳ بهمن ۱۲, یکشنبه

نامه کشیش مسیحی از زندان رجائی شهر کرج به رئیس جمهور آمریکا

.
سعید عابدینی كشيش دربند ایرانی-آمریکایی با ارسال نامه ای از زندان رجائی شهر کرج، از دیدار هفته گذشته باراک اوباما با خانواده اش و از توجه ويژه رئیس جمهورامریکا به موضوع اسارت خويش در زندانهای جمهوری اسلامی قدردانی كرد.
به گزارش آژانس خبری مسیحیان ایران «محبت نیوز»، سعید عابدینی كشيش دربند ایرانی-آمریکایی با ارسال نامه ای از زندان رجائی شهر کرج، به دیدار هفته گذشته باراک اوباما با خانواده اش در ایالت آیداهو واکنش نشان داد و از توجه ويژه رئیس جمهورامریکا به موضوع اسارت خويش در زندانهای جمهوری اسلامی قدردانی كرد.
مركز آمريكايی حقوق و عدالت (ACLJ) اعلام كرد پس از ديدار حضوری پرزيدنت اوباما و خانواده سعيد عابدينی در شهر بويزی ايالت آيداهو، سعيد عابدينی در ملاقات با يكی از بستگانش اين نامه را که خطاب به پرزيدنت اوباما نوشته بود به او داد. در این نامه کشیش سعيد عابدينی ضمن قدر دانی از رئيس جمهور آمريكا، برای ساير مسيحيان تحت جفا در سراسر دنيا نیز دعا كرده است.
در همین حال، مسئول اجرايی (ACLJ) بر رايزنی هرچه بيشتر خود با كاخ سفيد، وزارت امورخارجه و سازمان ملل جهت آزادی سعيد عابدينی تأكيد كرد. سازمان (ACLJ) از زمان بازداشت سعيد عابدينی در سال ۲۰۱۲ تلاش بی پايانی را برای آزادی وی آغاز كرده است. متن نامه سعيد عابدينی كشيش دربند به شرح زير است:
آقای رئيس جمهور
"حضور شما در شهر محل زندگی من یعنی شهر بویزی ايالت آيداهو و دیدار حضوری با همسر و فرزندان خردسالم باعث دلگرمی و قوت قلب من شده است. در نبود من آنها بار سنگينی از رنج و محنت را بر دوش می كشند، حضور شما حتمن مقداری از اين رنج و غم را كاسته است. برای مهربانی کردن با جاكوب فرزند خردسال من و اینکه به او گفته اید که برای بازگرداندن من به خانه تا زمان جشن تولدش تلاش خواهید کرد.
می دانم به عنوان یک پدر رنج و غم دوری از فرزندان و همسر را درك می كنيد. از مراسم دعای خواهران و برادران مسيحيم آگاهم و اخبار محبت آنان را مي شنوم. اين ديدار باعث دلگرمی من ومايه دلگرمی و قوت قلب همه مسيحيان تحت ستم است. براستی هيچ چيز برای پيكر مسيح ارزشمندتر از آن نيست كه ببينيم خداوند چگونه زمام امور را در دست دارد. با اتحاد در دعا خداوند پيشاپيش و برتر از هر امريست.
قدردان همه اینها هستم آقای رئيس جمهور، به خاطر حمايت از من و خانواده ام، حمايت از هزاران مسیحی تحت جفا در سرتاسر اين كره خاكی، از درون اين ديوارهای بسته برای شما در دعا هستم، دعا می كنم تا راهبری و خرد خداوند همراه شما و ایالات متحده آمریکا باشد. خدا به کشور آمریکا، شما و خانواده شما برکت دهد.
سعید عابدینی، زندانی به خاطر ايمان به مسیح، کسی که خوشحال است عضوی از جامعه ایالات متحده آمریکا است. چون آمریکا جامعه ای است که ارزش ویژه ای برای آزادی همه مذهب و ادیان در سراسر دنیا قائل است.
زندان رجائی شهر، كرج، ايران
یادآور می شود سعید عابدینی، ۳۱ ساله و از نوکیشان مسیحی فارسی زبان مقیم امریکا است، وی سپتامبرسال ۲۰۱۲ (مهرماه ۱۳۹۱) برای دیدار بستگانش به ایران سفر کرد. جمهوری اسلامی مدعی است وی به تبلیغ آئین مسیحیت مشغول بوده، اتهامی که از سوی آقای عابدینی همواره رد میشود. او می گوید تنها فعالیت او در ایران تلاش برای تاسیس یک پرورشگاه تحت نظارت مقامات دولت ایران بوده است.
کشیش عابدینی در بهمن سال ۱۳۹۱ در داد گاهی به ریاست قاضی پیرعباسی به اتهام تشکیل کلیسای‌های خانگی به قصد برهم زدن امنیت ملی به هشت سال حبس تعزیری محکوم شد. این حکم توسط دادگاه تجدید نظر تائید و قطعی شد.
سعید در سال ٢٠٠٠ در ایران به مسیحیت گروید و در سال ٢٠٠٢ با همسرش نغمه، که تبعه امریکا است، آشنا شد. همسر سعید اکنون در خارج از ایران، برای آزادی همسرش و روشنگری از وضعیت دیگر زندانیان مسیحی در بند در تلاش است .
روز چهارشنبه اول بهمن ماه سال جاری پرزیدنت اوباما طی برنامه سفرش در ایالت آیداهو محل زندگی خانواده عابدینی با همسر و فرزندان سعید دیدار کرد و گفت که تمام تلاشش را برای آزادی او به کار می گیرد. پیشتر انتقاداتی از سوی مخالفان اوباما به خاطر عدم توجه و ذکر نام سعید عابدینی از سوی رئیس جمهور آمریکا شده بود.