۱۳۹۳ بهمن ۱۳, دوشنبه

تهاجم نيروهای امنيتی و بازداشت ٣٨ تن از اعضای یک کلیسا در سودان

.
رژيم عمرالبشير ديكتاتور سودان كينه عميقی از مسيحيان دارد و همواره مشوق اسلامگرايان برای حمله به كليساها و مسيحيان بوده است.
 به گزارش سرويس «ترجمه محبت نيوز»، نيروهای امنيتی سودان با يورش به يك كليسای انجيلی ٣٨ تن از اعضای این کلیسا  را بازداشت و به نقطه نامعلومی انتقال دادند. برخي از دستگيرشدگان با پرداخت جريمه ٢٥٠ دلاری آزاد شدند، از سرنوشت سايرين اطلاع دقيقی در دست نيست.
نيروهای امنيتی سودان با يورش به يك كليسای انجيلی ٣٨ مسيحی را بازداشت و به نقطه نامعلومی انتقال دادند.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني ورثی نيوز، كليسای انجيلی البحری يك كليسای فعال و شناخته شده در شهر خارطوم پايتخت سودان است.
با پيگيری مديران كليسا مشخص شد تعدادی از بازداشت شدگان با پرداخت جريمه ٢٥٠ دلاری آزاد شده اند، در حاليكه سايرين كماكان در بازداشت نيروهای امنيتی به سر مي برند.
رژيم عمرالبشير ديكتاتور سودان كينه عميقی از مسيحيان دارد و همواره مشوق اسلامگرايان برای حمله به كليساها و مسيحيان بوده است.
جمعيت عمدتن مسيحی جنوب سودان در يك همه پرسی كه در سال ٢٠١٢ برگزار شد به جدايی از رژيم اسلامی البشير رأی دادند.
البشیر در سطح جهانی چهره‌ای جنجالی است. او مدت‌ها به دلیل کمک و پناه دادن به تروریست‌ها و افراطیون اسلامی محکوم شده‌است. اسامه بن لادن به مدت پنج سال در سودان زندگی و کار می‌کرد و تنها در می۱۹۹۶ بود که از این کشور اخراج شد.
عمرالبشیر دارای روابط گسترده‌ای با ایران است. وی در اردیبهشت ۱۳۸۵ به ایران سفر کرد و با علی خامنه‌ای و محمود احمدی نژاد دیدار داشت. خامنه‌ای در دیدار با وی گفت که ایران آماده انتقال تکنولوژی هسته‌ای خود به سایر کشورهاست.