۱۳۹۳ بهمن ۱۲, یکشنبه

تدوین معیار‌های همسر‌گزینی از سوی حوزه‌های علمیه

.
وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با هم‌کاری مرکز پژوهش‌های حوزه علمیه قم اقدام به تدوین معیار‌های همسر‌گزینی کرده است.
به گزارش «محبت نیوز»  این پروژه مشترک را می‌توان یکی از اولین اقدامات حوزه‌های علمیه در حوزه وزارت بهداشت به ‌عنوان یکی از تخصصی‌ترین دستگاه‌های دولت دانست.
به گزارش شرق، شاید بتوان مهم‌ترین و جدی‌ترین شکل فعالیت‌ حوزه‌های علمیه در وزارت‌خانه‌های کشور را راه‌انداری مدارس وابسته به این نهاد در وزارت آموزش‌وپرورش دانست. به ‌طوری‌که در سال ١٣٩١، راه‌اندازی مدارس وابسته به حوزه‌های علمیه، از تکذیب در سال ٨٨ به افتتاح ٣٠ مدرسه در سال ٨٩، توسعه صد مدرسه در سال ٩٠ و راه‌اندازی هزار و هشت‌صد مدرسه پیش‌حوزوی در سراسر کشور رسیده است.
روند صعودی حضور و فعالیت اجرایی حوزویان در آموزش‌وپرورش در سال ١٣٩١، به بالاترین حد خود رسید. به ‌طوری‌که معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه‌های علمیه از راه‌اندازی هزار و هشت‌صد مدرسه پیش‌حوزوی یا «مدرسه امین» با مدیریت سی‌صد مدرسه علمیه در سراسر کشور خبر داد.
پس از آن بود که «حجت‌الاسلام ذوعلم»، دبیر سابق ستاد هم‌کاری‌های حوزه علمیه و آموزش‌وپرورش، در آبان‌ماه سال ١٣٩١، عنوان کرد: امروز درهای آموزش‌وپرورش روی حوزه‌های علمیه باز است و عزم جدی برای برداشتن گام‌های بلندتر در راستای ایجاد زیرساخت‌های تعلیم و تربیت دینی محسوس است.