۱۳۹۳ بهمن ۱۳, دوشنبه

هجوم مسلمانان خشمگين به دانش آموزان مسيحی در پاكستان

.
 در اعتراض به انتشار كارتون « محمد» پيامبر مسلمانان بيش از ٣٠٠ مسلمان خشمگين مسلح به سلاح سرد به يك مدرسه مسيحی در شمال پاكستان حمله كردند. به نظر مي رسد برای هر عملی كه در كشورهای غربی رخ می دهد، مسيحيان بايد مجازات شوند.
به گزارش «محبت نيوز»، بيش از ٣٠٠ مسلمان خشمگين مسلح به سلاح سرد به يك مدرسه مسيحی در شمال پاكستان حمله كردند.
گفته شده است اين گروه خشمگين از هواداران گروه تندروی "جماعة اهل سنة و دعوة" بوده اند، كه در اعتراض به انتشار كارتون پيامبر مسلمانان توسط نشريه فرانسوی زبان "شارلی ابدو" به اين مركز آموزشی هجوم برده اند.
به گفته پايگاه اطلاع رسانی كريستين پست، در اين حمله كه در شهر پانل ايالت خيبر رخ داد، برخي از دانش آموزان مسلمان در گشودن درب مدرسه، مهاجمين را ياري داده اند. بر اساس اين گزارش دستكم ٤ دانش آموز مسيحي زخمي شده اند و اين اين مركز آموزشي نيز تعطيل شده است.
نصير سعيد مدير مؤسسه غيردولتی (CLAAS) در اينباره مي گويد: "شرم آور است كه مسيحيان به خاطر انتشار كارتون پيامبر مسلمانان توسط نشريه شارلی ابدو مجازات مي شوند. مسيحيان پاكستانی با برگزاری چند گردهمايی اين اقدام نشريه فرانسوی را محكوم كرده بودند.
آقای سعيد در ادامه می گويد؛ به نظر مي رسد از ديدگاه اين مسلمانان تندرو برای هر عملی كه در كشورهای غربی رخ می دهد، مسيحيان بايد مجازات شوند.
مسيحيان پاكستانی همواره هدف انتقامجويی مسلمانان تندرو بوده اند، علاوه بر اينقانون كفرگويی نيز كه يك قانون رسمی است به ابزاری جهت سركوبی هرچه بيشتر آنان تبديل شده است.