۱۳۹۳ مرداد ۵, یکشنبه

استقبال ایتالیا از زن مسیحی سودانی محکوم به اعدام و نوزادش

yeah-300x168
مقامات ایتالیایی در روز پنجشنبه ۲۴ جولای تایید کردند ماریا ابراهیم زن مسیحی اهل سودان که به اتهام ارتداد در خطر اعدام قرار داشت به خاک ایتالیا وارد شده است .
خانم ماریا ابراهیم به همراه خانواده اش با یک هواپیمای دولتی ایتالیا به همراه لاپو پیستلی، معاون وزیر خارجه ایتالیا، به این کشور رفته است.

ماریا ابراهیم زن باردار به اتهام ارتداد توسط دادگاهی در شهر خارطوم به اعدام محکوم محکوم شده بود قرار بود پس از زایمان وی حکم اعدام وی را اجرا کنند که با اعتراض های گسترده جهانی روبرو شد،که این اعتراضات منجر به آزادی موقت وی شد,پدر وی مسلمان بود اما او نزد مادرش، که مسیحی بود، بزرگ شد و می‌گوید هیچ وقت مسلمان نبوده است .
اما به خاطر دین پدر، مطابق قانون سودان، او مسلمان محسوب می‌شد و حق تغییر دین نداشته است،با این حال واضح و روشن او می خواهد به ایمان خود به عیسی مسیح، که او را به عنوان خداوند و نجات دهنده پذیرفته است باقی بماند.
همچین به اتهام زنا هم محکوم به تحمل تازیانه شده بود،چراکه همسر وی که اهل سودان جنوبی هست ولی تابعیت آمریکایی هم دارد و یک مسیحی هست و طبق قوانین اسلامی ازدواج زن مسلمان با مرد غیر مسلمان ممنوع میباشد و ارتباط آنها زنا محسوب میشود,این در حالی است که عمر البشیر رییس جمهور اسلامگرا و دیکتاتور سودان اعلام کرده است که اجرای قوانین شریعت اسلامی به شدت باید اجرا شود 
لینک منبع