۱۳۹۳ مرداد ۵, یکشنبه

بازار کار معلم ی هم برای زنان محدود می‌شود

.
 یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اعلام کرده است که بازار کار آینده در آموزش و پرورش برای خانم‌ها محدود می شود.
 به گزارش آژانس خبری مسیحیان ایران « محبت نیوز» در حالی که طبق گزارش مرکز آمار ایران بیش از 54 درصد زنان جوان در مناطق شهری بیکارند و عدم تقارن جنسیتی در بازار کار بیش از همه گریبانگیر دانش آموختگان است، یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اعلام کرده است که بازار کار آینده در آموزش و پرورش برای خانم‌ها محدود می شود.
به گزارش شهرزاد، عبدالوحید فیاضی در گفتگو با ایلنا، از جمله گفته است که در حال حاضر آموزش و پرورش، به خصوص آموزش و پرورش شهر تهران، با عدم تعادل جنسیتی پرسنل مواجه است؛ به این معنی که به حد نیازش نیروی مرد ندارد، اما در مقابل بیش از حد نیاز خود نیروی زن دارد.
وی افزود که به طور کلی در آموزش و پرورش معلم‌های زن در دبیرستان‌های پسرانه حضور نمی‌یابند و در مدارس دخترانه نیز نیروی مرد کمتر به کار گرفته می‌شوند، اما به طور کلی اکثریت پرسنل آموزش و پرورش را زنان تشکیل می‌دهند.
به گفته وی، بر اساس آخرین آمار، حدود هفتاد درصد معلمان زن هستند که بسیار بیشتر از نیاز آموزش و پرورش است. و تصریح کرد: این البته باعث می‌شود که بازار کار آینده در آموزش و پرورش برای خانم‌ها محدودتر شود.
فیاضی همچنین گفته است که «برای ایجاد تعادل جنسیتی» میان پرسنل آموزش و پروش لازم است در گزینش نیروهای جدید «از آقایان بیشتر استفاده» شود .
از سوی دیگر، به گزارش ایسنا، فرشته حشمتیان، رئیس سازمان مدارس غیردولتی، در مراسم بزرگداشت روز معلم در بندرعباس، گفته است که 70 درصد از کل نیروهای فرهنگی در هرمزگان را زنان تشکیل می‌دهند و این امر بر تأکید ‌وزیر آموزش و پرورش مبنی بر واگذاری مدارس ابتدایی ‌به معلمان زن دلالت ‌دارد‌.