۱۳۹۳ تیر ۱۶, دوشنبه

اسلامگرایان داعش دو کلیسای جامع در استان موصل را تصرف کردند

یکی ا.ز کارکنان کلیسای جامع کَلدانی موصل خبر می‌دهد که پیکارجویان داعش این کلیسا، و کلیسای ارتدکس سُریانی را در موصل اشغال کردند. آنها ناقوس کلیساها، صلیب‌ها و مجسمه‌های «مریم» را نیز شکستند.

به گزارش «محبت نیوز» ساکنان موصل روز شنبه با تأیید تخریب اماکن مذهبی یادشده مربوط به سنیان، شیعیان و صوفیان در استان نینوا به خبرگزاری فرانسه گفتند که نیروهای «دولت اسلامی» دو کلیسای جامع در این استان را نیز به اشغال درآورده‌اند.
به نقل از رادیو اروپای آزاد، یکی از کارکنان کلیسای جامع کَلدانی موصل خبر می‌دهد که پیکارجویان داعش این کلیسا، و کلیسای ارتدکس سُریانی را در موصل اشغال کرده و  آنها ناقوس کلیساها، صلیب‌ها و مجسمه‌های «مریم» را شکستند و پرچم دولت اسلامی را جانشین آن کرده‌اند.
موصل که دومین شهر بزرگ عراق است در کنار عرب‌های سنی، جمعیتی از شیعیان، کردها، ترکمانان، و یزیدی‌ها را نیز در خود جای داده‌است.
 گروه اسلامگرای تروریستی موسوم به «دولت اسلامی عراق و شام» (داعش) پیش از این در حمله  به شهر موصل، یک کلیسا را در محله «الوحده» به آتش کشیدند.
همچنین روز شنبه پنجم ژوئیه هم‌زمان با انتشار ویدئوی منتسب به خطبه‌خوانی ابوبکر البغدادی در مسجد جامع موصل، تصاویری نیز از عملیات نابودسازی مقبره‌ها، بقعه‌‌ها، مساجد و اماکن زیارتی شیعیان و سنی‌های شمال عراق منتشر شدند. شبه‌نظامیان اسلامگرای داعش بقعه‌ها و حسینیه‌ها را «بتکده ، محراب کفر و مظهر شرک» می‌خوانند. آنها تنها محل مقدس مسلمانان را کعبه و خانه خدا می‌دانند.
نیروهای داعش تاکنون موفق شده‌اند بخش‌های نسبتن وسیعی از خاک سوریه و عراق را به تصرف خود درآوردند و ابوبکر بغدادی، رهبر داعش، که خود را خلیفه مسلمانان می‌نامد، روز شنبه در پیامی ویدئویی از مسلمانان جهان خواست از او اطاعت کنند.
لینک منبع