۱۳۹۳ تیر ۱۶, دوشنبه

نبش قبر یونس نبی توسط اسلامگرایان داعش

 گروه اسلامگرایان «داعش»، پس از جنایت های بسیار این بار بر مقبره « یونس  نبی » در موصل یورش برده و اقدام به نبش قبر وی کردند.

به گزارش « محبت نیوز» یک منبع امنیتی اعلام کرد که عناصر افراطی داعش به مقبره  یونس نبی در شهر موصل حمله و اقدام به نبش قبر وی کردند.
به نقل از تارنمای شفاف این منبع امنیتی در استان نینوا، پیشتر اعلام کرده بود که عناصر گروه تروریستی داعش پس از حمله به قبرهای یونس نبی و دانیال ، تمامی کارکنان این دو مرقد را به گروگان گرفته‌اند.
براساس این گزارش، شهر موصل، مرکز استان نینوا (۴۰۵ کیلومتری شمال بغداد) از ششم ژوئن گذشته شاهد درگیری‌های شدیدی بین عناصر داعش و نیروهای امنیتی است که در نتیجه آنها، ده‌ها تن از طرفین کشته و زخمی شدند و ساکنان این شهر نیز به مناطقی امنی در خارج و داخل این استان فرار کرده‌اند.
.
- یونس نبی در کتاب مقدس
یونس نبی از جانب خداوند مأموریت می یابد تا به نینوا، پایتخت آشور برود و مردم آنجا را بسوی خداوند هدایت كند. اما یونس از این كار سر باز میزند، زیرا اهالی آنجا دشمنان اسرائیل بودند و آرزوی یونس این بود كه خدا آنان را مجازات كند. بنابراین، بجای رفتن به نینوا، یونس راهی ترشیش میشود. اما در طی سفر دریایی، خداوند حوادثی پیش می آورد كه یونس مجبور میشود فرمان خداوند را اجرا كند و به نینوا برود.مردم نینوا در اثر شنیدن كلام خدا از یونس نبی، از گناهان خود توبه میكنند و بسوی خداوند بازگشت مینمایند. یونس از این نتیجه كار ناراحت میشود و به خدا شكایت میكند. خداوند به یونس یاد میدهد كه برای مردمی كه او آفریده ارزش قائل شود، زیرا او تبعیضی برای مردم قائل نیست. كتاب یونس در ضمن به ما می آموزد كه فرار از حضور خداوند كار بی نتیجه ای است؛ بهتر آنست كه خواست او را در زندگی خود انجام دهیم.
لینک منبع