۱۳۹۳ آذر ۲۲, شنبه

وحيد خراسانی :عزاداری ها و گريه ها بايد طولانی باشد!!!

.
اخيرا برخی سخنرانان سرشناش مباحثی در مورد عزاداری مطرح کردند که با واکنش و اعتراض طيف شديدی از مراجع تقليد، علما و مؤمنين مسلمان مواجه شده است.
 آیت اله «حسين وحيد خراساني» از مراجع تقليد قم در آخرين جلسه اين دوره درس خارج خود، برخي از افراد که اخيرن در مورد عزاداری حرف و حديث هايی مطرح کرده اند را به شدت مورد حمله و انتقاد قرار داد.
به گزارش سايت های حكومتی ايران، اين مرجع حوزه علميه قم در اين باره گفت: "ما در کتب خود روايت هايي داريم که اسنادش هم صحيح است و همه اين روايت ها در مورد عزاداري است. آن بي سوادهايی که نغمه در مي آورند که عزاداری ها به حد افراط رسيده و طولانی شده، بايد بدانند که تمام انبياء و اولياء و صديقين عزدارای و گريه طولانی مدت کرده اند.
گفتني است اخيرا عده زيادی از روحانيون با ابراز نگرانی از طولانی بودن ايام عزاداری، نسبت به رويگردان شدن مردم از مراسم مذهبی هشدار داده بودند.
چندی پیش نیز «هیات رزمندگان اسلام» از بزرگ‌ترین هیات‌های زنجیره‌ای سیاسی در ایران در اقدامی کم‌سابقه با صدور بیانیه‌ای نسبت به افزایش دامنه برگزاری دهه‌ها و مناسبت‌های مذهبی در ایران هشدار داد. این هیات از سایر هیات‌های مذهبی٬ مداحان و واعظان خواسته از ترویج برگزاری مراسم عمومی به مناسبت‌هایی که اصلی نبوده و مردم را از عزاداری خسته می‌کند٬ پرهیز کنند.