۱۳۹۳ آذر ۲۶, چهارشنبه

گروگانگیر سیدنی، یک «روحانی ایرانی» است !

پلیس استرالیا اعلام کر.د شخص گروگانگیر در شهر سیدنی یک روحانی پناهنده ایرانی است وی پس از 16 ساعت گروگانگیری، با شلیک نیروهای یگان ویژه پلیس کشته شد.
به گزارش «محبت نیوز»  بنا بر اعلام رسمی پلیس استرالیا شخص گروگانگیر در شهر سیدنی یک روحانی پناهنده ایرانی است که صبح دوشنبه به یک کافه در مرکز این شهر حمله کرد و ده‌ها نفر را به گروگان گرفت که پس از 16 ساعت گروگانگیری، با شلیک نیروهای یگان ویژه پلیس کشته شد.
به نقل از خودنویس و بنا بر گزارش‌های منتشر شده ۳۰ نفر از گروگان‌ها مشتری و ۱۰ نفر دیگر کارکنان این کافی شاپ بودند.
شبکه SBS استرالیا گزارش داد که گروگان‌گیر یک روحانی ایرانی به نام هارون مونس است که نام قبلی او محمد حسن منطقی بوده و متهم به مشارکت در قتل همسرش بود.
وی یک روحانی پنهانده در استرالیا بود که قبلن در دادگاه به جرم نوشتن نامه‌های توهین‌آمیز به خانواده‌های سربازان استرالیایی کشته شده در جنگ محاکمه شده بود.
وی پیشتر در مصاحبه با خبرنگاران قلم و کاغذ خود را در دفاع از خود به آنها نشان داده و گفته بود: «سلاح من قلم و کاغذ است و با اینها می جنگم.»
دقایقی پس از بامداد سه شنبه به وقت محلی نیروهای یگان ویژه پلیس با پرتاب نارنجک به داخل کافی شاپ یورش بردند. شلیک ممتد گلوله برای دقایقی همه منطقه را پر کرد و پس از آن چندین مجروح توسط نیروهای امنیتی به بیرون منتقل شدند.
گفته می شود در همین یورش فرد گروگانگیر کشته شده است.
این روحانی ایرانی از در همان ابتدای گروگانگیری، از گروگانها خواست تا پرچمی را که خیلی به پرچم گروه تندروی شبه نظامی موسوم به دولت اسلامی شبیه است بر روی شیشه این کافه قرار بدهند. تعدادی از گروگان‌ها در حالی که دستان خود را بالا گرفته‌ بودند پشت شیشه این کافه (Lindt cafe) دیده می‌شدند.
بر روی پرچمی که این روحانی پشت شیشه نصب کرده بود، نوشته شده: لاالله الا الله، محمد رسول الله
پلیس سیدنی پس از این گروگان‌گیری بلافاصله وارد محل شد و نیروهای ضد شورش منطقه martin place را محاصره کردند. این کافه تنها یک و نیم کیلومتر با اپراهاووس سیدنی فاصله دارد.
به گزارش شبکه SBS استرالیا چهره شهر سیدنی کاملن ملتهب گزارش شده است.