۱۳۹۳ آذر ۲۲, شنبه

قتل ٣٦ معدنچی مسيحی به دست اسلامگرايان الشباب

.
کارگران مسيحی یک معدن به طرز وحشیانه ای توسط گروه تروریستی اسلامی الشباب قرار گرفتند. ۳۲ نفر از این کارگران از ناحیه سر هدف قرار گرفته و ۴ تن از قربانیان هم گردن زده شده اند.
 ۳۶ کارگر مسيحی یک معدن در شمال کنیا به طرز وحشیانه ای هدف حملات گروه تروریستی اسلامي الشباب سومالی قرار گرفتند. ۳۲ نفر از این کارگران از ناحیه سر هدف قرار گرفته و ۴ تن از قربانیان هم گردن زده شده اند.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني انگلیسی زبان جهاد واچ، مقامات پلیس و نیروهای امنیتی کنیا اعلام کردند: "این کارگران در حال استراحت بودند که هدف گلوله اسلامگرايان الشباب قرار گرفتند.
فرماندار منطقه ماندرای کنیا هم گفت این حمله، مشابه کشتار بیرحمانه هفته پیش ۲۸ مسافر اتوبوسی است که به سمت نایروبی پایتخت حرکت می‌کرد. در حمله ده روز پيش اسلامگرايان الشباب به يك اتوبوس مسافربری، مهاجمان غيرمسلمانان را از مسلمانان جدا كردند و آنها را به ضرب گلوله كشتند.
کمی پیش‌ از حمله به معدنچیان، به باری در منطقه «واجیر» در شمال شرقی کنیا حمله شده بود. به گفته مقامات و پزشکان محلی، مهاجمان با پرتاب کوکتل مولوتف و مواد محترقه، بار را آتش زده‌اند. این تهاجم، یک کشته و ۱۲ زخمی به جای گذاشت. سکنه شهر «واجیر» عمدتاً مسلمان هستند، اما محله‌ای که بار در آن قرار داشته، محله رفت و آمد مسیحیان و خارجی‌هاست.
نام الشباب، به معنی جوانی و جوانان است. آنها از جمله متعصب ترین شاخه از اسلامگرایان هستند که از سال ۲۰۰۶ در سومالی فعالند. هدف آنان تحمیل دولتی بر اساس قوانین شریعت اسلام است. بسیاری از کشورها این گروه را به طور رسمی یک سازمان تروریستی می دانند. این گروه از سال ۲۰۰۸ بخش های بزرگی از سومالی را در کنترل خود گرفته است.
گروه الشباب در سال ۲۰۱۱ توسط نیروهای دولتی و به کمک اتحادیه آفریقا بویژه دولت کنیا به عقب رانده شد.


اعضای این گروه اکنون می گویند قصد انتقام دارند و بارها وارد مرزهای کنیا شده اند.