۱۳۹۳ خرداد ۲۷, سه‌شنبه

فرار مسیحیان و تصرف کلیساها توسط اسلامگرایان " داعش"

.هزاران تن از مسیحیان  پس از سقوط شهر موصل به دست گروهک تروریستی مسلمان "داعش" که باعث کشته شدن صدها تن و تسخیر ساختمانهای دولتی و کلیساها شد، مجبور به ترک خانه و کاشانه خود شدند.
 بنابر گزارش سرویس ترجمه خبر "محبت نیوز" هزاران تن از مسیحیان شهر موصل ، دومین شهر بزرگ عراق ، از پنجشنبه هفته گذشته و پس از سقوط شهرشان به دست گروهک تروریستی مسلمان "داعش"(یکی از وابستگان القاعده در عراق) که باعث کشته شدن صدها تن و تسخیر ساختمانهای دولتی و کلیساها شد، مجبور به ترک خانه و کاشانه خود شدند.
به نقل از "باس نیوز" از عراق ؛ با وجود شرایط وخیم و تلاش برای فرار حدود یکصدوپنجاه هزار تن از مردم شهر موصل بیم آن می رود مسیحیان این کشور با این فرار مرگبار تنها پایگاه باقیمانده در عراق را نیز از دست بدهند. "نجیب میشایئل" – کشیش دومنیکن¬– از موصل مینویسد: مسائلی که در طی چند روز اخیر تجربه کردیم و وقایعی که با چشمانمان شاهد بودیم چیزی جز وحشت و رعب نبوده اند.
وی در ادامه تائید کرده و می افزاید :" افراد مسلح گروهک تروریستی "داعش" پس از وادار نمودن نیروهای ارتشی و نظامی عراقی به عقب نشینی ، اقدام به تصرف کلیساها کردند که از جمله آنان "کلیسای ماربهنام" و چندین کلیسای دیگر بوده است." وی در یادداشت خویش در اینترنت مینویسد که هم اکنون این گروه وارد روستای "کاراقوش" شده اند و ما را نیز تحت محاصره خویش گرفته اند.
-هزاران نفر مرد مسلح
هزاران تن از افراد مسلح "داعش" تنها در همان دو روز اول تسخیر شهر اقدام به قتل عام مردم و حتی کودکان کردند و اجسادشان را در کوچه و خیابان رها کردند. این در حالی بود که نیروهای ارتشی و دولتی عراق و نیز فرماندار شهر موصل در هنگام حمله تروریستهای مسلمان اقدام به فرار کردند.
گزارشهای واصله حاکی از به گروگان گرفته شدن 70 تن از دانشجویان دختر دانشگاه موصل و نیز 28 تن از رانندگان کامیون اهل کشور ترکیه می باشد. گفته میشود که این گروه تروریستی اقدام به آزاد سازی حدود 3000 نفر از زندانیان شهر موصل  کرد. این گروه همچنین فرودگاه ، مرکز تلوزیون و نیز دفتر فرماندار شهر را در دست دارند.
.
«داعش»
- خروج مسیحیان
کشیش "حاتم یتسراوی" معتقد است که از 1.8 میلیون جمعیت مسیحی که در دهه گذشته با کسر حدود 400000 مواجه شده بود، به زودی هیچ شهروند مسیحی دیگر در موصل باقی نخواهند ماند.
به گزارش ساکنان محلی بسیاری از فراریان موصل حتی به یک پتو یا جایی برای خواب نیز محتاجند ،زیرا که غالبن  با یک کیسه پلاستیکی که شامل کمی لباس بوده است، توانسته اند بگریزند و برخی از این مسیحیان اعلام کردند که در دروازه های خروجی شهر مجبور شدند خودرو خود را تحویل داده و پیاده ادامه مسیر دهند و نیز گفته میشود که مسیحیان دیگر توان پنهان شدن را نیز ندارند چون افراد این گروه تقریبن همه جا را تحت کنترل قرارداده و حتی  شهر "تکریت-زادگاه صدام حسین" را نیز به تصرف در آوردند.
مسیحیان در کردستان
ترس درمیان مسیحیان کردستان عراق نیز گسترش یافته است. "نوری المالکی" رئیس جمهور عراق وضعیت اضطراری در این کشور اعلام کرده و از مردم نیز خواسته که سلاح بر دست گرفته و نه تنها موصل بلکه تمام عراق را از دست این تروریستهای مسلمان نجات دهند که نه تنها مسیحیان بلکه تمام مردم عراق را تهدید میکند.
گروه "داعش" در پی تاسیس مملکت کامل اسلامی در منطقه بر پایه شریعت ناب اسلامی است، که با عقب نشینی و عدم توانمندی نیروهای دولتی، بدون کمک های خارجی میتواند پیروز نهایی نیز در عراق باشد.
لینک منبع