۱۳۹۳ خرداد ۱۱, یکشنبه

دعوا سر اینکه کی باید مردم رو با زور و کتک و شلاق و اعدام و.... به بهشت ببره !!!!! خدا به داد مردم برسه !


حسن روحانی در پاسخ به منتقدانش در درون قدرت اسلامی ایران گفت که عده ای بیکار و بی اطلاع از دین و آخرت مدام غصۀ دین و آخرت را می خورند، بی آنکه بدانند دین چیست و آخرت کدام است.

به گزارش «محبت نیوز» حسن روحانی، رئیس جمهور ایران یک روز پس از انتقاد تند امامان جمعه از اظهارات قبلی او در این باره که به زور نمی توان مردم را به بهشت فرستاد، گفته است برخی بیکار و دچار توهمات هستند و "مدام غصه دین و آخرت مردم را می خورند، نه دین را می دانند چیست و نه می دانند آخرت چیست اما همیشه غصه آخرت را می خورند."
به نقل از بی بی سی، به گفته آقای روحانی "دولت دینی خیلی دولت خوبی است ولی دین دولتی را نمی دانم. دین را نباید به دست دولت بدهیم. دین دست کارشناسان خودشان است. دین دست علما، حوزه ها، مراجع، صاحب نظران، فرهیختگان و دلسوزان است و آنها باید دین را تبلیغ کنند و دولت باید حمایت و کمک کند."
روز گذشته احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران و احمد علم الهدی، امام جمعه مشهد با گفته آقای روحانی در باره این که نمی‌توان به زور مردم را به بهشت فرستاد، مخالفت کرده و گفته‌ بودند که ماموریت حکومت به بهشت بردن مردم است حتی اگر به زور شلاق باشد.
اما آقای روحانی در جمع کارکنان سازمان حفاظت محیط زیست با مثال هایی شرح داده که عمده این مخالفت ها از کجا شروع می شود و چرا دین دولتی و دخالت دولت در دین مردم درست نیست.
رئیس جمهور ایران در رد نظر برخی امامان جمعه به نقل دو ماجرا از قم پرداخته که اولی به گفته وی سال ۱۳۴۰ و زمانی بود که "می خواستند حمام های خزانه را بردارند و دوش بگذارند چه بساطی به پا شده بود و برخی ها می گفتند نصف دین از بین می رود. اگر لوله کشی شود و دوش بیاید."
آقای روحانی در باره حادثه دوم می گوید زمانی که "می خواستند ساعت را عوض کنند. (ساعت زمستانی و تابستانی) می گفتند این کارها برای این است که دین از بین برود."
عمده این مخالفت ها از سوی برخی روحانیون مطرح شده است و هنوز هم کمابیش این نحوه برخورد ادامه دارد.
احمد خاتمی دیروز در نماز جمعه تهران گفته بود که رسالت حکومت دینی این است که "جاده بهشت را صاف کند، ماموریتش هم این است حکومت وظیفه دارد جاده را هموار کند برای بهشتی شدن مردم."
آقای خاتمی تاکید کرده بود که "این که مردم را آزاد بگذاریم هر کاری خواستند بکنند در عرصه اخلاقی، اقتصاد و فرهنگ آزاد باشند امر به معروف و نهی از منکر نداشته باشیم، به صراحت می‌گویم این معنی مورد تایید هیچکس نیست و معنای نادرستی است."
احمد علم الهدی هم در نماز جمعه مشهد نظر امام جمعه تهران را تکرار کرده و گفته بود "شلاق که سهل است، با همه قدرت جلوی کسانی که مانع بهشت رفتن مردم شوند خواهیم ایستاد."
واکنش امامان جمعه تهران و مشهد به بخشی از سخنان آقای روحانی مربوط می شد که روز سوم خرداد گفته بود "اینقدر در زندگی مردم مداخله نکنید، ولو به خاطر دلسوزی؛ بگذاریم مردم خودشان راه بهشت را انتخاب کنند، نمی‌توان با زور و شلاق مردم را به بهشت برد."
یک روز بعد از انتقاد تند این دو، آقای روحانی دخالت دولت در دین مردم و برخی امور دیگر را رد کرده و مثال زده که "دولت اگر تصمیم گرفت فیلمی ساخته شود این فیلم تنها با پول ساخته نمی شود و هنرمندان باید به میدان بیایند چرا که هنر جوششی از ذوق خود هنرمند است البته کمک مالی هم موثر است."


به گفته رئیس جمهور ایران دولت در بخش های اقتصادی و صنعتی باید امور را به مردم واگذار کند و موانع را از پیش روی مردم بردارد و با حمایت دولت "با سرعت بیشتری می توانیم به هدف اصلی مان برسیم."