۱۳۹۳ خرداد ۲۰, سه‌شنبه

ضرب و شتم کشیش بهنام ایرانی در داخل زندان قزل حصار

طبق اخبار رسیده به «خبرگزاری صدای مسیحیان ایران»از فعالین داخل ایران کشیش بهنام ایرانی زندانی عقیدتی  محبوس در زندان قزل حصار کرج نیمه شب گذشته توسط عوامل وزارت اطلاعات زندان مورد ضرب و شتم شدید قرار گرفته است و وی را پس از آن به مکان نا معلومی منتقل کرده اند.1960022_10151937323040764_1518148155_n
حدود ساعت ۶ صبح یک شنبه  ۱۸ خرداد ۱۳۹۳  ماموران زندان پس از مراجعت به  بهنام ایرانی از وی خواستند برای مراجعه به بازپرسی شعبه ۶ دادگاه انقلاب، نزد محمدیاری مسئول آنجا برود. کشیش بهنام ایرانی بدلیل احضار شدن بدون هماهنگی  و اینکه خروج و درخواست آنها باید با هماهنگی قبلی می‌بوده با خواسته آنها مخالفت کرده  و با تنظیم صورت جلسه ای اعتراض خود را به معاون زندان نوشت و آنها هم در ابتدا موافقت کردند.
پس از مدتی  حدود ساعت ۹ صبح ماموران دوباره مراجعه کردند  این بار خواستند  که کشیش بهنام ایرانی به دفتر معاون زندان آقای مقیسه برود،که  با زور و ضرب و شتم وی را به آنجا منتقل میکنند.
این منبع افزود کشیش بهنام پس از مراجعه به دفتر آقای مقیسه دیگر  به بند خود بازنگشت و با پیگیری خانواده مشخص شد  او را به دادگاه نزد محمدیاری هم نبرده اند و تاکنون هیچ خبری از مکان منتقل شده و سلامتی وی در اختیار نیست.
البته فشارهای حکومت حاکم بر ایران نسبت به اعضا و رهبران کلیسای ایران در چند ماه اخیر افزوده شده است به صورتی که در اواخر سال گذشته و تنها چند روز مانده به نوروز حدود ۸ تن از اعضا و خادمین کلیسا را که برای تفریح در حوالی شهر شوش حضور داشتند بازداشت نمودند که پس از بازجویی های طولانی ۳ تن از آنها به نامهای  امین خاکی (از خادمین کلیسای ایران)، حسین بارون‌زاده (دانیل)، رحمان بهمنی (ضیاء)،جهت گذارندن محکومیت به اتهام اقدام علیه امنیت ملی و تبلیغ مسیحیت روانه زندان کردند، همچنین یکی دیگر از خادمین کلیسا به نام رضا ربانی (سیلاس)  که  از طرف عوامل وزارت اطلاعات تحت فشار بوده و همچنین از طرف مامورین حکومتی مورد تهدید قرار میگرفت در روز دوشنبه ۱۵ اردیبهشت  ساعت ۱۱:۰۵ صبح  با هجوم ۳ نفر از نیروهای وزارت اطلاعات به منزل شخصی وی و همچنین   تفتیش منزل رضا ربانی او را بازداشت و به مکانی نا معلوم منتقل کردند،  اتهام وی ترویج مسیحیت بیان شده  ، وی پس از ضرب وشتم شدید در ستاد خبری وزارت اطلاعات استان البرز به بند ۸ زندان گوهر دشت که معروف به بند سپاه هست منتقل شده است که آثار ضرب و شتم شدید نیز در بدن وی مشهود میباشد،در میان ماموران شخصی به نام «خلج» حضور داشته است ، نامبرده در بازداشت و تهدید بسیاری نوکیشان مسیحی ساکن کرج  نقش داشته است.
همچنین در بهمن ماه سال گذشته نیز آقای ربانی   توسط یکی از بازجویان وزارت اطلاعات که خود را با نام مستعارخلج  ، تحت بازجویی قرار گرفت .
چندی پیش هم خبری مبنی بر توقیف کتاب های مذهبی  کشیش بهنام ایرانی در داخل زندان قزلحصار  منتشر شده بود . 
کشیش بهنام ایرانی در سال ۱۳۴۷ در تهران چشم به جهان کشود. ایشان در دوران نوجوانی با خواندن انجیل و کشف کار بزرگ خدا در عیسی مسیح برای زندگی تازه ای که خدا به او بخشید، خود را وقف خدمت به خدا نمود. او سرشار از محبت عیسی مسیح تصمیم گرفت که همانند خود عیسی و همانطور که در انجیل آمده مانند نور و نمک بوده در زندگی دیگران منشع برکت و کشف نیکویی و رحمت خدا باشد.
کشیش بهنام ایرانی همواره از طریق دستگاه امنیتی حکومت اسلامی در معرض تهدید  و فشار بوده است. سرانجام حکومت اسلامی ایشان را ابتدا به یک سال محکومیت و سپس با در نظر گرفتن حکم  ۵ ساله دیگری  که در سال ۱۳۸۵ علیه ایشان صادر کرده بود، جمعا به ۶ سال زندان محکوم نمود.  کشیش بهنام ایرانی دارای همسر و دو فرزند دختر و پسر میباشد.
لینک منبع خبر