۱۳۹۳ فروردین ۳۰, شنبه

زن مسیحی پاکستانی محکوم به اعدام شده است ( به دلیل خوردن آب !!!!!!!!! )


یک مقام ارشد از حامیان » آسیه بی بی» زن مسیحی پاکستانی که به اتهام توهین به مقدسات اسلامی محکوم به اعدام شده است روز شنبه  ۱۲ آوریل ۲۰۱۴ ابرز نگرانی خود را نسبت به تایید حکم اعدام این زن مسیحی توسط دادگاه تجدید نظر اعلام کرد.
به گزارش»خبرگزاری صدای مسیحیان ایران»  «آقای ناصر سعید» مدیر مرکز  کمک های حقوقی  در پاکستان گفت:با توجه به تصمیمات اخیر مراجع قضایی پاکستان علیه اشخاصی که تحت اتهام به توهین به مقدسات اسلامی هستند،احتمال آن وجود دارد که دادگاه آسیه مطلوب نباشد، و ابراز نگرانی خود را نسبت به احتمال تایید حکم اعدام آسیه بی بی اعلام کرد.
همچنین وی اعلام کرد که  روز دوشنبه ۱۴ آوریل احتمالآ  تاریخ  برگزاری دادگاه تجدید نظر در دادگاه عالی لاهور میباشد که قرار بر این هست آخرین دفاعیات پرونده آسیه بی بی  به اطلاع دو قاضی  به نامهای سردار طارق مسعود و عبد الله سامی خان برسد،تا برای حکم نهایی تصمیم بگیرند،البته مشخص نیست که حکم نهایی در همان روز یا روزهای دیگر اعلام شود.
لازم به ذکر است که جلسه دادگاه قرار بود در روز ۱۷ مارس برگزار شود که به علت نگرانی از شورش های اسلام گرایان افراطی ،برگزاری دادگاه تجدید نظر به ۱۴ آوریل موکول شد.
مشکل آسیه از آنجا آغاز شد که در سال ۲۰۰۹ با دعوائی بر سر یک لیوان آب در یکی از روستاهای پر گرد و خاک واقع در مرکز پاکستان بروز نمود. گروهی از زنان در مزرعه ای زیر خورشید سوزان مشغول به کار بودند که یکی ازآنها ، آسیه بی بی، لیوانش را در ظرف آب همگانی فرو برد تا مقداری آب برداشته تا  بنوشد و بلافاصله سایرین او را عقب کشیدند. زیرا آنها مدعی بودند که حال دیگر ظرف آب نجسّ شده است، چونکه یک غیر مسلمان به آن دست زده است. به گفته شهود، آسیه به جای اینکه  به آرامی سرش را پائین انداخته و این توهین را تحمل نماید، به سختی از ایمانش دفاع کرده و بر درستی نظر خویش مبتنی بر این که به هیچ مرتکب کار ناحقی نگشته است، پافشاری نمود. بنا بر اظهارات سازمان دیده بان حقوق بشر که مورد فوق را دنبال می کند در پاکستان برای تصویه حساب های شخصی و تحت فشار قرار دادن اقلیت های مذهبی به فراوانی قوانین ارتداد به کار گرفته می شوند.
این خبر به سرعت در روستای آسیه، واقع در ایالت پنجاب منتشر گشت که زنی به پیامبر توهین نموده است. ملّای روستا از بلندگوی مسجد از طریق مردم می خواهد که علیه آسیه بی بی دست به کار شوند. به گفته خانواده او و کسانی که از ماجرا واقف اند بر اساس روند غم انگیز معمول دفاع وی از ایمانش تبدیل به اتهام ارتداد گشت. به محض این که مردم جلوی خانه او گرد هم می آیند تا او را به مجازات برسانند، پلیس دست به کار می شود و او را دستگیر می نماید. اما به جای محافظت او، وی را با استفاده از قوانین ارتداد متهم به توهین پیامبر اسلام می نمایند.
و سپس در هشتم نوامیر، پس از این که او ۱۸  ماه در زندان به سر برده بود، آسیه بی بی از جانب دادگاه بخش به اعدام محکوم شد. در طول سال های گذشته بسیاری را پیش از او متهم کرده بودند. اما غالبا مجازات آنها پرداخت جریمه ای ناچیز محدود می شد و به اعدام نمی رسید. علیه آسیه هیچ دلیل مشخصی ارائه نشده است. بلکه دادگاه بخش به اظهارات سه زن شاهد اتکاء نموده است که هر سه نیز دشمن او بودند. و این در حالی هست که آسیه همواره اتهام توهین به محمد پیامبر مسلمانان را رد میکرده.
در انتها برای آزادی همه مسیحیان تحت جفا و بطور خاص برای آسیه بی بی در دعا باشیم