۱۳۹۳ فروردین ۳۰, شنبه

نفر دوم القاعده : ما باید صلیب را از بین ببریم و آمریکا حامل صلیب است + ویدئو

hhhhhhhhhhویدئویی جدید که بنظر میرسد بزرگترین و خطرناکترین تجمع سالیانه القاعده هست  منتشر شده است،که مقامات ایالات متحده تمایلی در اظهار نظر در رابطه با این تجمع ندارند،ولی این مسله تحت تجزیه و تحلیل ایالات متحده قرار گرفته است. 
به گزارش گروه  «خبرگزاری صدای مسیحیان ایران» به نقل از پایگاه خبری «CNN»  در اواسط  ویدئو مرد شماره دو القاعده «نصیر الوحوشی»که به عنوان ولیعهد القاعده فردی شناخته شده است وهمچنین  رهبر گروه تروریستی القاعده در شب جزیره عربستان هست ،ضمن تبریک به حاظرین بمناسبت حضور در این تجمع با گستاخی  اعلام کرده است که وی در صدد حمله به ایالات متحده هست،بنظر میرسد که توجه به این موضوع هم ندارد که میتواند مورد اصابت هواپیماهای بدون سر نشین آمریکا قرار بگیرد.
این ویدئو که به تازگی در وبسایت های جهادی منتشر شده است توجه مقامات آمریکایی و کارشناسان تروریسم جهانی را به خود جلب کرده است،مقامات آمریکایی اعلام کرده اند که اظهارات الوحوشی در این ویدئو موثق و معتبر میباشد.
همچنین  «پل کروک شنک» یک کارشناس تحلیل گر «CNN» بیان کرد این یک ویدئوی کاملا فوق العاده هست،وی اشاره کرد در ویدئو شاهد این هستیم که الوحوشی در حال رسیدگی به بیش از صدها تن از جنگجویان القاعده هست، که نشان میدهد القاعده  رهبری یک ملت ناآرام و خشن را در جنوب غربی شبه جزیره عربستان بر عهده دارد،که این یک خطر بزرگ هست.
 در طی یک سخنرانی در این تجمع الوحوشی به روشنی بیان میکند:که ما باید صلیب را از بین ببریم و آمریکا حامل صلیب است!
مقامات آمریکایی بر این باور هستند که در این ویدئویی  که به تازگی انتشار یافته و برخی از جنگجویان القاعده با صورت های پوشیده و نا مشخص در این تجمع حضور دارند،نشانه ای نگران کننده از پیدایش دور جدیدی از توطئه وجود دارد.
«پیتر برگر»تحلیل گر امنیت ملی در «CNN» نیز اشاره کرد ،چنین تجمع بزرگی از القاعده با یکی از سران درجه یک ، باید برای سرویس های امنیتی آمریکا تعجب بر انگیز باشد، این دلیل محکمی هست برای نگرانی،القاعده در شبه جزیره عربستان با نام اختصاری «AQAP» یکی از خطرناک ترین شاخه های القاعده هست،بارها رهبران «AQAP» مورد حمله هواپیما های بدون سرنشین سازمان سیا و پنتاگون قرار گرفته و کشته شده اند اما متاسفانه این گروه جسور تر شده است.
برگر به این نکته مهم اشاره کرد که مشکل اصلی در مقابله با این گروه این هست که آنها یک سازنده حرفه ای بمب بنام «ابراهیم العصیری»در اختیار دارند که میتواند بدون اینکه بمب کشف   شود آنرا  در هواپیما ها قرار دهد، که اعتقاد بر این هست که وی  مسئولیت چندین حمله بر علیه ایالات متحده را بر عهده داشته است، از جمله عملیات تروریستی ناموفق در کریسمس ۲۰۰۹ در  دیترویت.
«ابراهیم العصیری» در این ویدئو مشاهده نمیشود،او در خفا فعالیت میکند،همچنین اعتقاد برخی از کارشناسان اطلاعاتی بر این هست که وی و دیگر رهبران»AQAP» جهت جلوگیری از کنترل ماهواره ای برای شناسایی محل اختفاء «الوحوشی» فعالیت میکند.


«پل کروک شنک»  عنوان کرد پیام وی به آمریکا مشابه با پیام «اسمه بن لادن»رهبر سابق القاعده بود که گفته بود ما بعد از شما میاییم.