۱۳۹۳ فروردین ۳۰, شنبه

همسر سعید عابدینی : آنچه که سعید عابدینی را در ادامه این مسیر یاری میدهد تنها ایمان راسخ اوست

saeed-abediniنغمه عابدینی همسر کشیش سعید عابدینی ،کشیش ایرانی-آمریکایی که در زندان بسر میبرد، میگوید که اعتقاد دارد زندانی شدن کشیش سعید عابدینی باعث شکست او نشد بلکه بر این باور هست که آنها توسط خداوند انتخاب شده اند، تا الگویی باشند در تحمل سختیها برای دیگران، همچنین عنوان کرد  آنچه که سعید عابدینی را در ادامه این مسیر یاری میدهد تنها ایمان راسخ اوست .
به گزارش»خبرگزاری صدای مسیحیان ایران» سعید عابدینی یک کشیش ایرانی که دارای تابعیت آمریکایی میباشد،در سال ۲۰۱۲ برای اجرای تاسیس یک یتیم خانه در ایران در هنگام ورود به کشور توسط نیروهای اطلاعتی ایران بازداشت و در داگاه به ۸ سال حبس به اتهام «اقدام علیه امنیت ملی» محکوم میشود،همچنین در اوائل سال جاری در دادگاه تجدید نظر حکم حبس وی تایید میشود.
به دلیل عوارض ناشی از  ضرب و شتم  در داخل زندان سلامت وی به خطر افتاده بود و از عدم دسترسی به امکانات پزشکی و دارو در رنج بسر میبرده،اما به تازگی گزارش شده که سلامت وی با توجه به بستری شدن وی در بیمارستانی در ایران رو بهبودی هست.
طبق گزارش»مرکز آمریکایی برای قانون و عدالت» سعید عابدینی از درد مزمن در ناحیه معده که بر اثر ضرب و شتم متعدد در داخل زندان بوجود آمده رنج میبرد.
از زمان بازداشت سعید عابدینی همسر وی نغمه عابدینی با تلاش شبانه روزی و خستگی ناپذیر برای آزادی وی در تلاش هست،در ماه دسامبر گذشته وی با تلاش فروان و قابل توجهی وزارت امور خارجه ایالات متحده را تحت فشار قرار داد تا برای آزادی  همسر وی تلاش کنند.