۱۳۹۳ مهر ۲۹, سه‌شنبه

دادگاه پاكستان حكم اعدام یک مادر مسيحی را تأييد كرد!

.
آسیه بی بی مادر مسیحی، 45 ساله و پنج فرزند دارد وی  در سال ٢٠١٠ به اتهام کفر گویی و « توهین به محمد پیامبر مسلمانان » به اعدام محکوم شده بود.
به گزارش «محبت نیوز» ، دادگاهی در شهر لاهور پاکستان روز  پنجشنبه 16 اکتبر 2014 تجدید نظر در حکم اعدام آسیه بی بی، یک زن مسیحی را رد کرد.
این مادر مسیحی پاکستانی از ابتدای ماه ژوئن سال 2009 پشت میله های زندان به سر می برد وی به اتهام کفر گویی و « توهین به پیامبر» مسلمانان به اعدام محکوم شده بود.
به نقل از "ورلد نت دیلی" آسیه بی بی در سال 2009 در پی بحثی که با همکارانش درباره اعتقاداتش داشت، دستگیر شد. طبق منابع خبری، آسیه درباره ایمانش به زنان مسلمان توضیح داد که مسیح بر روی صلیب برای گناهان ما جان داده است. سپس آسیه از آنان سوال کرد: "محمد برای شما چکار کرده است؟" آسیه در ادامه بحث به آنان گفت: "عیسی زنده است اما محمد مرده. مسیح فرستاده حقیقی خداست و نه کس دیگر."
پیش تر نیز رابطان به "VOM" گزارش دادند : یک روحانی مسلمان برای مرگ این زن مسیحی بیش از 6000 دلار جایزه پیشنهاد داده است.
"شاکر چودری" یک تن از وکلای مدافع این زن می گوید آنها به حکم دادگاه محلی اعتراض کرده اند و از دادگاه عالی پاکستان تقاضای تجدید نظر در حکم اعدام را خواهند کرد.
کفرگویی و اهانت به مقدسات اسلامی در پاکستان با مجازات مرگ همراه است. متهمان گاه مثله می شوند یا سال ها بدون محاکمه در زندان می مانند، چرا که وکلا می ترسند از آنها دفاع کنند.
مدافعان حقوق بشر در پاکستان می گویند از قانون جزایی مربوط به « توهین به پیامبر- قانون کفر گویی » در این کشور بیشتر علیه اقلیت های مذهبی غیر مسلمان استفاده می شود.
بنابر گزارش سال ۲۰۱۲ اندیشکده پژوهش و مطالعات امنیتی در اسلام آباد، از سال ۱۹۹۰ تاکنون، دست کم ۵۲ نفر به اتهام کفرگویی و اهانت به مقدسات مثله شده اند.
در حال حاضر دست کم ۱۶ نفر به جرم کفرگویی با مجازات مرگ روبرو هستند و حداقل ۲۰ نفر نیز به حبس ابد محکوم شده اند. بسیاری دیگر با وجود آنکه حکمی برای آنها صادر نشده، کماکان در زندان هستند.
در گزارش رویترز گفته می شود هنوز کسی در پاکستان به دلیل کفرکویی اعدام نشده است، اما اعضای اقلیت های مذهبی می گویند آنها اغلب با چنین اتهام هایی تهدید می شوند.