۱۳۹۳ مهر ۲۴, پنجشنبه

علی يونسی: هيچ كسی حق تبليغ فرقه يا مذهبی را ندارد !

.
علي يونسی وزير اطلاعات دولت خاتمي با اشاره به تنوع قومي و مذهبي ايران گفت: "همه در انجام فرائض ديني خود آزاد هستند ولي كسي حق ندارد كار تبليغي انجام دهد."
به گزارش خبرگزاري آلمان آقاي يونسی درگفتگويي كه با خبرگزاري فارس انجام داد افزود: "ما به هیچ شخص یا گروهی اجازه نمی‌دهیم که در ایران اسلامی مردم را به یک فرقه یا حتی مذهب دعوت کند و این کار را ممنوع و خطرناک می‌دانیم. آنها برای خودشان کار کنند اما اینکه مثلن یک مسیحی، مسلمانی را به دین خود دعوت کند قبول نداریم.
مشاور امور اقوام و اقلیت‌های دینی حسن روحاني همچنین تاکید می‌کند که فعالیت‌های تبلیغی و تبشیری در جمهوری اسلامی ممنوع است و باید جلوی این گونه فعالیت‌ها گرفته شود.
اين صريح ترين اظهار نظر يك مقام دولت تدبير و اميد در مورد فعاليت هاي تبشيري است. پيش از انتخابات رياست جمهوري سال ٩٢ حسن روحاني با وعده اعطای آزادي هاي بيشتر به قدرت رسيد. در حاليكه از زمان به قدرت دولت روحاني در ايران وضعيت حقوق بشر وخيم تر شده است.
حسن روحانی بعد از رسیدن به ریاست‌جمهوری، برای اولین بار پستی با عنوان "دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌ها" ایجاد کرد و این مسئولیت را به علی یونسی سپرد. آقای یونسی در مصاحبه با خبرگزاری ایسنا این پست را بالاتر از سطح معاونت رئیس جمهوری دانسته و ایجاد آن را نشانه اهمیت دادن به موضوع اقلیت‌ها در دولت آقای روحانی عنوان کرده است.