۱۳۹۲ تیر ۲۹, شنبه

باز هم حکم زندان برای داشتن عقیده ای خلاف عقیده آقایان

به گزارش « محبت نیوز »، شعبه سوم دادگاه انقلاب اسلامی شیراز احکام محکومیت "مجتبی سیدعلاالدین حسین"، "محمدرضا پرتویی (كوروش)"، "وحید حکانی" ، "همایون شکوهی" را به وکیل این چهار نوکیشان مسیحی ابلاغ کرد.
بر اساس این گزارش هر چهار نفر این افراد از نظر دادگاه با اتهام شركت در جلسات خانگی، تبلیغ و ترویج مسیحیت، ارتباط با سازمان‌های مسیحی در خارج از کشور، تبلیغ علیه نظام و برهم زدن امنیت ملی متهم ردیف اول شناخته شدند و هر یک به 3 سال و هشت ماه زندان حکم قطعی محکوم شدند .
در این میان آقایان "مجتبی سیدعلاالدین حسین" و "همایون شکوهی" جدای از حکم بدوی هریک به 8 ماه حبس تعلیقی و خانم " فریبا ناظمیان و پسر 17 ساله" ایشان " نیما شکوهی" نیز هریک به دو سال حبس تعلیقی محکوم گردیدند.
گفتنی است این حکم پس از ابلاغ ظرف مدت بیست روز پس از صدور، قابل پیگیری و اعتراض در دادگاه تجدید نظر می باشد.
پس از اعلام حکم و رای صادره از سوی دادگاه هم اکنون کلیه تماس های تلفنی این نوکیشان مسیحی از داخل زندان قطع شده است و این افراد اجازه هیچگونه تماس تلفنی با خانوادههای خود را ندارند.
بازداشت کشیش "روبرت آسریان" در مورخ 31 اردیبهشت ماه سالجاری (برابر با 21 می 2013)  از رهبران شورای کلیسای جماعت ربانی مرکز در تهران در حین اجرای مراسم دعا توسط نیروهای امنیتی و لباس شخصی رژیم جمهوری اسلامی و پس از آن تعطیلی نابهنگام این کلیسا که از آن به عنوان بزرگترین کلیسای فارسی زبان در ایران نام برده می‌شود از سلسله اقداماتی است که مقامات امنیتی جمهوری اسلامی در زیر سایه انتخابات جمهوری اسلامی به این کار اقدام نمودند.
به نظر می‌آید « نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی بیشترین فشار‌ها و آزار را بر شهروندان غیرمسلمان ایران وارد کرده‌اند تا بسیاری از پرونده‌های معوقه اقلیت‌های دینی را به جریان اندازد.
لازم به ذکر است این نو کیشان مسیحی ساکن شیراز در ۱۹بهمن ماه ۱۳۹۰ ( برابر با ۸ فوریه ۲۰۱۲ ) پس از شناسایی و یورش به جلسه كلیسای خانگی توسط ماموران امنیتی بازداشت شدند که پیش از این نیز "مجتبی سیدعلاالدین حسین" و "همایون شکوهی"در (اردیبهشت سال ۱۳۸۷) برابر با ( ۱۱ مه ۲۰۰۸) به همراه ۸ تن از دیگر نوكیشان مسیحی ساكن شیراز به اتهام ایمان و باورهای مسیحی بازداشت و از سوی دادگاه به ۵ سال حکم تعلیقی محكوم شده بودند.
اولین دادگاه این متهمان پس از گذشت بیش از 8 ماه انتظار در 24 مهر ماه 1391 برابر با ( 15 اکتبر 2012) در محل شعبه 3 دادگاه انقلاب اسلامی شیراز و به ریاست قاضی رشیدی برگزار و دومین دادگاه نیز در محل همین شعبه مورخ در 8 دی ماه 1391 با حضور وکیل مدافع آنان برگزار شد.
پیش تر نیز خبرهایی مربوط به وضعیت جسمانی " وحید حکانی " از داخل زندان توسط آژانس خبری مسیحیان ایران «محبت نیوز» منتشر شده که نام برده با تایید پزشک زندان، احتیاج به عمل جراحی فوری به دلیل خونریزی و دستگاه گوارشی دارد، که مسئولان زندان و دستگاه قضایی استان فارس تاکنون اقدامی در این رابطه انجام نداده و به دلیل عدم رسیدگی پزشکی وضعیت جسمانی این زندانی وخیم گزارش شده است.
متاسفانه زندانیان "بند عبرت" در زندان عادل آباد شیراز ، که مختص به زندانیان عقیدتی است از حداقل امکانات و هواخوری محروم بوده و این مساله باعث ایجاد بیماری‌های روحی و جسمی برای آنان شده است .