۱۳۹۳ آبان ۳, شنبه

ریحانه جباری اعدام شد

خبرگزاری هرانا- سحرگاه امروز ریحانه جباری، زنی که متهم به ارتکاب قتل در سن ۱۹ سالگی بود در زندان رجایی شهر کرج اعدام شد.
به گزارش خبرگزاری هرانا ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، دادستانی تهران ساعاتی پیش با صدور اطلاعیه‌ای از اعدام ریحانه جباری ملایری فرزند فریدون متولد سال ۱۳۶۶ در سحرگاه روز جاری در زندان رجایی شهر کرج خبر داد. بر اساس این اطلاعیه ریحانه جباری متهم به قتل مرتضی عبدالعلی سربندی در سال ۱۳۸۶ بود.
خانم جباری مدعی بود که در دفاع از خود در حالیکه مقتول قصد تجاوز به او را داشته وی را به قتل رسانده است با این حال دادستانی تهران با صدور اطلاعیه و ارایه توضیحاتی در مورد محتوای پرونده این ادعا را رد نموده و بر روند قانونی طی شده در پرونده تاکید ورزیده است.
لازم به اشاره است توقف اجرای حکم اعدام خانم جباری و اعمال شفافیت بیشتر در پرونده، مورد خواست بسیاری از سازمانهای بین المللی و ایرانی مدافع حقوق بشر بود که از سوی دستگاه قضایی نادیده گرفته شد.

Reyhaneh Jabbari was hanged in Rajai Shahr Prison

Reyhaneh Jabbari who was convicted of murder at age 19, was executed in Rajai Shahr prison in Karaj d at the dawn of 25th October.
According to the report of Human Rights Activists News Agency (HRANA), Tehran Prosecutor’s office issued an announcement that Rayhaneh Jabbari Malayeri child of Fereidoun, born in 1987, at the dawn of 25th October was executed in Rjai Shahr prison in Karaj. According to the announcement, Reyhaneh Jabbari, was accused of Morteza Abdolali Sarbandi’s murder in 2007.
Ms. Jabbari had claimed that she killed him in defence of herself as he attempted to rape her. However, the prosecutor rejected her claim in by issuing a statement and providing some comments about the contents of the case and emphasised on legal process of the case.
It should be noted that a huge campaign by many human rights’ activists and international organizations had called several times on the Iranian authorities to halt the execution of Reyhane Jabbari which was ignored by the Iranian authorities.

به جای اسیدپاش، عکاسی که از ماجرای اسید پاشی را پوشش خبری داد بازداشت شد


هزاران نفر از مردم اصفهان بعد از اسیدپاشی به دختران به خیابان آمدند و اعتراض کردند که چرا پلیس و نیروی انتظامی کاری نکرده، پلیس اگرچه گفت که ما کسانی را دستگیر کردیم اما تنها کسی که حالا همه در مورد بازداشت او مطمئن هستند عکاس و مسول سرویس عکس خبرگزاری ایسنا است. تنها به جرم اینکه چرا این خبرگزاری از تجمع مردم عکس گرفت. نامش آریا جعفری است که حالا در زندان است و از اسیدپاش ها کسی خبر ندارد

Thousands came to the streets in Isfahan to protest against lack of police protection after a series of acid attacks on women. Despite the judiciary's claims that some arrests have been made, the only person who we know for sure who has been arrested is a photographer who is in charge of ISNA news agency who has given full coverage to the women whose faces were disfigured by acid. His name is Arya Jafari.

بدون شرح ! -------------- !No Comment



۱۳۹۳ آبان ۱, پنجشنبه

تجمع معترضان اسید‌پاشی به زنان، در اصفهان و تهران

 مردم در اصفهان و تهران در اعتراض به ناامن بودن فضای شهری و حمله‌های متعدد اسید پاشی به زنان تجمع کرده‌اند. در اصفهان تجمع کنندگان مقابل دادگستری رفته‌ و خواستار برخورد سریع‌تر با عوامل این جنایت‌ها شده‌اند. گزارش‌های رسمی از حضور بیش از دو هزار نفر در تجمع اصفهان خبر می‌دهد.
به گزارش هرانا به نقل از رادیو زمانه؛ در فیلم‌هایی که شهروندان روی شبکه‌های اجتماعی از جمله فیس بوک منتشر کرده‌اند این شعار‌ها به گوش می‌خورد: «نیروی انتظامی چشمان خواهرم کو؟»، «روحانی، روحانی ما امنیت نداریم»، «اصفهان شهرماست، امنیت حق ماست»، «زاینده رود خشک شده، اسید پاشی مد شده»، «مرگ بر اسید پاش».
در تحصن مقابل دادگستری اصفهان، معترضان این پرسش را نیز مطرح کردند که چرا با وجود تعداد زیادی دوربین مداربسته در خیابان‌های شهر که به بهانه تامین امنیت نصب شده‌اند، هیچ اقدامی برای شناسایی و معرفی عاملان اصلی صورت نگرفته است.
گزارش شده است نماینده‌ای از سوی دادستانی اصفهان به میان مردم رفته و گفته است تنها دو نفر مورد حمله با اسید قرار گرفته‌اند و اکنون اوضاع تحت کنترل است و مردم نباید اسیر جوسازی‌ها شوند. سخنان نماینده دادستانی منجر به اعتراض و شعارهای بیشتری از سوی جمعیت تجمع کننده شده است.
در تهران نیز گروهی مقابل مجلس تجمع کرده‌اند. در این تجمع نسرین ستوده، وکیل و مدافع حقوق بشر، همچنین محمد نوری‌زاد، نویسنده و فیلم‌ساز و از منتقدان حکومت ایران، و پیمان عارف، از فعالان سیاسی، نیز حضور داشته‌اند. با این‌حال نیروی انتظامی در تهران مانع از حرکت جمعیت به سمت پایین میدان بهارستان شده و از پیوستن عابران به تجمع‌کنندگان جلوگیری کرده است.
همچنین روز گذشته نیز شماری از دانشجویان دانشگاه علم و صنعت تهران با برپایی تجمع در محوطه این دانشگاه و در دست داشتن شعارهایی به اسیدپاشی به زنان در اصفهان اعتراض کردند و خواهان «تحقق جامعهٔ امن و عاری از هر نوع وحشت برای همه‌ شهروندان» شدند.
حسن روحانی که اکنون به زنجان سفر کرده است، در سخنانی بدون اشاره به ماجرای اسید پاشی در اصفهان گفت چند نفر خود را در این کشور متولی اخلاق نپندارند. به گزارش ایرنا، او زنان ایرانی را «زنانی مسلمان و با عفت و طرفدار حجاب» توصیف کرد و گفت امر به معروف و نهی از منکر اختصاص به فرد و جناح خاصی ندارد.
فعالان اجتماعی از عدم واکنش صریح دولت و شخص رییس جمهور نسبت به اسید‌پاشی‌های متعدد به زنان در اصفهان انتقاد کرده‌اند.

بازداشت یک عضو بنیاد ملی نخبگان کشور به دلیل افشای زمین خواری

سید محمود ابراهیمی گله داری عضو بنیاد ملی نخبگان کشور و محقق و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله، مسئول بخش تحقیقات داروسازی رازی و عضو فعال ستاد مهندس موسوی در جنوب استان فارس، در پی اقدام به افشای زمین خواری‌های متعدد سازمان اوقاف شهرستان مهر بازداشت و به سه سال حبس محکوم شده است.
به گزارش هرانا به نقل از جرس؛ دادگستری شهرستان مهر وی را که آغاز به افشای زمین خواری‌ها کرده بود، بازداشت و به اتهام توهین و اهانت به قوه قضاییه، اداره اوقاف و ارگانهای دولتی و نشر اکاذیب به سه سال حبس و هفتاد ضربه شلاق محکوم کرد و بلافاصله وی را جهت اجرای حکم به زندان عادل اباد شیراز انتقال دادند.
خبر‌ها حاکی از آن است که دکتر ابراهیمی در زندان عادل اباد دست به اعتصاب غدای خشک زده است.

تجمع اعتراض آمیز مردم در اصفهان

اول از همه اصلا دادستان نیامد میان مردم و یکی آمد و گفت دادستان جلسه دارد.
مردم شعار دادند که
دادستان حیا کن / جلسه را رها کن
بعد که داستان آمد به مردم گفت:
... تمام رشته های ما را پنبه کردید. به مردم گفت لطفا در مورد روند تحقیقات سوال نکنید. من به شما اطمینان می دهم که کار دارد پیگیری می شود ولی الان من به جای اینکه بنشینم سر این پرونده کار کنم کنم ولی وقتم صرف این موضوع ( تجمع مردم) شد.
یکی از مردم در میان جمعیت می گوید: آقا فرض کنید یک نفر یک ویدیو پر کرد ظرف چند روز شناسایی و دستگیر می کنید.
چند نفر هم فریاد می زدند، لباس شخصی ها را جمع کنید
مردم شعار می دادند: دادستان بی عرضه الان شده سه هفته....
دروغه دروغه....
First, the prosecutor did not appear among people, and someone came and said that he is in a meeting.
People chanted: Prosecutor be ashamed of yourself/ Leave that meeting
Then the prosecutor himself came and told people
... you have ruined everything we have done so far. He continued that please don't ask us about the process of investigation. I assure you that we are pursuing the issue, but now instead of working on it, I have to waste my time for this gathering.
Someone from the crowd said: "Suppose someone made video clip (refer to those the regime does not approve of), you arrest them within a couple of days."
People started chanting: Inept prosecutor, three weeks have passed (since the first attack)
Only Lies! Only Lies!

بودای اصولگرایان مرد !!!!!

آیت الله مهدوی کنی و سلطنت مالی او را بهتر بشناسیم





اسیدپاش کاری از مانا نیستانی -------(Acid Sprayers - (Mana Neistani




۱۳۹۳ مهر ۲۹, سه‌شنبه

داعش : احیای برده‌داری پیش از روز قیامت ,جنبه‌ای از شریعت اسلامی !!!

.
اعلام موضع رسمی حکومت اسلامی ؛ زنان و کودکان ایزدی پس از اسیر شدن «بر اساس قوانین شرع» میان نیروهای داعش که در عملیات شنگال شرکت کرده‌بودند تقسیم شدند.
عکس آرشیویی است
به گزارش «محبت نیوز» گروه اسلام‌گرای حکومت اسلامی، داعش اعلام کرد که زنان و کودکان کرد ایزدی را که به اسارت گرفته بود مطابق با شریعت اسلام، به عنوان برده میان نیروهایش تقسیم کرده است.
رادیو کوچه به نقل از خبرگزاری فرانسه، روز دوشنبه سیزدهم اکتبر، در این رابطه گزارش داده است، این موضوع در نسخه انگلیسی نشریه «دابـِق»، نشریه رسمی گروه حکومت اسلامی (داعش) منتشر شده است.
بنابه این گزارش، گروه اسلام‌گرای داعش در نشریه رسمی خود، دابق، در مقاله‌ای با عنوان «احیای برده‌داری پیش از روز قیامت» نوشته است که داعش با این عمل، جنبه‌ای از شریعت اسلامی که به انحراف کشیده شده بود را به معنای درست خود برگردانده است.
به نوشته این مقاله، زنان و کودکان ایزدی پس از اسیر شدن «بر اساس قوانین شرع» میان نیروهای داعش که در عملیات شنگال شرکت کرده‌بودند تقسیم شدند.
همچنین این مقاله با اشاره به به بردگی بردن زنان و کودکان در شنگال افزوده است که «بردگی خانواده‌های مشرک در مقیاس وسیع احتمالن نخستین بار است که پس از ترک این قانون از شریعت اسلامی به اجرا درمی‌آید.»
در ادامه مقاله آمده‌است: «تنها مورد دیگر، که البته در مقیاس کوچک انجام شده، برده کردن زنان و کودکان مسیحی در فیلیپین و نیجریه توسط مجاهدین آن مناطق بوده است.»
به نوشته نشریه دابق، در حالی که به «اهل کتاب» یعنی پیروان ادیانی چون مسیحیت و یهودیت می‌شود انتخاب میان گرویدن به اسلام سنی یا پرداخت جزیه را داد اما چنین «قانونی» شامل ایزدی‌ها نمی‌شود.
پیش از این گزارش‌ها حاکی از فروش زنان و کودکان ایزدی به عنوان برده بود اما این نخستین بار است که گروه داعش، خود به این امر اذعان می‌کند.
در این ارتباط، سازمان عفو بین‌الملل روز یازدهم شهریور اسنادی منتشر کرد که نشان‌دهنده پاکسازی قومی گسترده در شمال عراق توسط نیروهای گروه حکومت اسلامی بود.
بر اساس این گزارش، نیروهای حکومت اسلامی «به شکلی سیستماتیک» و برنامه‌ریزی‌شده اقلیت‌های قومی در شمال عراق را کشتند یا ربودند.
این سازمان در گزارشی بیست صفحه‌ای با بازمانده‌های قتل عام‌های این گروه گفت‌وگو کرده بود. این افراد در این گفت‌وگوها توضیح دادند که نیروهای گروه حکومت اسلامی چگونه در منطقه شنگال، مردان و پسران را دسته‌جمعی سوار کامیون کردند، به خارج روستا بردند و به شکل جمعی یا فردی به قتل رساندند.

شش نفر در رابطه با فعالیعت‌های سایبری دستگیر شدند

 فرمانده سپاه صاحب الزمان اصفهان دیروز مدعی شد بزرگ‌ترین گروه ضد اخلاقی شبکه مجازی را منهدم کرده‌اند. وی گفت: «این گروه که دارای شش سرشاخه اصلی هست با راه اندازی محیط‌های ضد اخلاقی و مستهجن در شبکه‌های مجازی اقدام به عضو گیری و اغفال دختران و پسران جوان می‌کرد.»
به گزارش هرانا به نقل از واحد مرکزی خبر (صدا و سیما)؛ سردارسرتیپ دوم پاسدار غلام رضا سلیمانی با بیان اینکه افراد این گروه با سرویس‌های جاسوسی هم مرتبط هستند افزود: «هر یک از این سرشاخه‌ها در حدود یک سال فعالیت خود بین ۳۰۰ هزار تا ۳۶۰ هزار عضو از سراسر کشور جذب کرده بود.»
وی افزود: «مرکز سایبری سپاه صاحب الزمان پس از یک سلسله اقدامات فنی اطلاعاتی پیچیده این افراد را که در شبکه‌های تلفن همراه و شبکه‌های اجتماعی فعال بودند شناسایی کرد و همه شش سرشاخه شناسایی بدست عناصر اطلاعاتی در چندین شهرستان استان اصفهان دستگیر شدند.»
فرمانده سپاه صاحب الزمان اصفهان با ادعای اینکه افراد دستگیر شده به اعمال مجرمانه خود در سایت‌های ضد اخلاقی اعتراف کرده‌اند گفت: «این گروه پس از هدایت جوانان برای اعمال منافی عفت، آن‌ها را از فضای مجازی به حقیقی هدایت می‌کردند و برای آن‌ها مراسم دسته جمعی می‌گرفتند.»

دولت اسلامی: واتيكان را فتح می كنيم و صليب ها را مي شكنيم !

.
دولت اسلامی (داعش) در سرويس اطلاع رساني خود "مسيحيان" را دشمن شماره يك خود خواند.
 گروه تروریستی اسلامگرای داعش تهدید کرد که با حمله به رم و کلیسای کاتولیک، پرچم خود را بر فراز واتیکان برخواهد افراشت.
دولت اسلامي (داعش) در يك اعلان ضد مسيحي ديگر اعلام كرد:" دير نيست كه واتيكان را فتح كنيم و صليب ها را بشكنيم. دولت اسلامي با نشر اين اعلان در سرويس اطلاع رساني خود دابق، مسيحيان را دشمن شماره يك خود خواند.
بر اساس برخي روايت های اسلامي محمد پيامبر اسلام پيشگويي كرده است پيش از ظهور مهدی شهرهای استانبول، اورشليم و رم بايد فتح شوند.
خبرگزاری العالم گزارش داد، "اسيد البغدادي" در مقاله اي در مجله داعش که "دابق" نام دارد، شهر عين العرب یا آنطور که کردها کوبانی می خوانند را تغيير داده و مدعي شد: "آنچه در شهر عين الاسلام در نزدیکی "دابق" روي مي دهد، مسأله ای از روي بي برنامگي نيست؛ بلكه قرن ها پيش ما به اين تحولات بشارت داده شده ايم.
وی افزود: 80 كشور مسيحي در آنجا براي مبارزه با ما وارد خواهند شد و ما همه آنها را شكست خواهيم داد."
گروه تروريستي داعش نام "دابق" را كه داراي دلالت هاي تاريخي است براي مجله خود برگزيده است.
دابق نام قدیمی روستايي نزديك شهر حلب در شمال سوريه و نزديك مرز تركيه است، كه به گفته برخي كارشناسان احتمالا دليل انتخاب اين اسم، اشاره به جنگي است كه بين دولت عثماني به فرماندهي سلطان سليم اول و دولت پادشاهي سلطان قانصوه در 24 اوت 1516 ميلادي در روستاي "دابق" روی داده است.
اين اعلان دولت اسلامی در حالي اعلام مي شود كه خاورميانه شاهد سهمگين ترين "جفا بر مسيحيان" طي دهه های اخير است.
طي ده سال گذشته، هر سال يكصد هزار مسيحي در كشورهای خاورميانه به قتل رسيده اند. اين بدان معناست كه هر پنج دقيقه يك مسيحي به جرم ايمانداري كشته شده است.
آزار و جفا بر مسيحيان خاورميانه باعث كوچ اجباري بسياري از مسيحيان به كشورهاي اروپايي و آمريكاي شمالي شده است.

مهریه سنگین از توطئه‌های دشمن است !!!!!

.
نماینده ولی فقیه در خوزستان ترویج مهریه‌های سنگین را یکی از «دسیسه‌های دشمن» برای ترویج «فساد» در ایران اعلام کرد.
به گزارش «محبت نیوز» محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان ترویج مهریه‌های سنگین را یکی از «دسیسه‌های دشمن» برای ترویج «فساد» در ایران اعلام کرده است.
به نقل از دیگربان موسوی جزایری گفته مهریه‌های سنگین نیز جزئی از «توطئه دشمن «برای ترویج «فساد» و «فحشاء» در جامعه است.
این روحانی محافظه‌کار افزوده مهریه‌های سنگین باعث بالا رفتن سن ازدواج و گسترش «فساد» در جامعه می‌شود.
نماینده علی خامنه‌ای از خانواده‌ها خواسته برای ازدواج پسران و دختران خود سخت‌گیری نکنند.


افزایش طلاق٬ کاهش ازدواج و رشد جمعیت در ایران سال‌هاست که با نگرانی گروهی از روحانیون مواجه شده است.

شمار قربانیان در اصفهان به ۱۵ نفر رسید.

در حالی که شمار قربانیان اسید پاشی در اصفهان به 15 نفر رسیده است و در پی مرگ یکی از دخترانی که صبح روز یک شنبه مورد حمله اسیدپاشی قرار گرفت، دادستان کل کشور در حکمی دستور تسریع در شناسایی و دستگیری عامل یا عاملان احتمالی اسید پاشی را صادر کرد.
به گزارش ایرنا از دادستانی کل کشور، «سیدابراهیم رییسی» طی حکمی به دادستان عمومی و انقلاب اصفهان دستور داد در شناسایی و دستگیری عامل یا عاملان احتمالی اسید پاشی در حوزه قضایی اصفهان با بهره گیری از قضات مجرب و بسیج کلیه امکانات انتظامی و امنیتی تسریع شود.
به گزارش زندگی سالم، حوالی ساعت 11 صبح ک شنبه در اصفهان، یک موتور سوار دو ترکه به سمت سه دختر در خیابان شیخ صدوق اسید پاشید که یک نفر از آن ها به خاطر پاشیدن اسید در قفسه سینه در دم جان باخت و دو نفر دیگر راهی بیمارستان شدند.
یکی از شاهدان عینی این ماجرا گفته است: «زمانی که با پدرم به سمت خیابان مرداویج می رفتیم، شاهد تجمع عظیمی از مردم بودیم که در لحظه اول فکر کردم تصادفی شده اما با نزدیک شدن به محل، ماموران نیروی انتظامی و اورژانس را دیدیم که اعلام کردند به سه دختر، اسیدپاشی شده است. دو نفر دیگر هم بر روی صورت و دست آن ها اسید پاشیده شده بود که راهی بیمارستان شدند.»
وی با بیان این که پدرم با مشاهده این صحنه، دیگر اجازه رفتن به دانشگاه را به من نداد، گفت: «در حال حاضر به خاطر رعب و وحشتی که در خانواده ام ایجاد شده، نشستن در خانه را بهتر از رفتن برای کسب دانش می دانم.»
حادثه اسید پاشی چند روزی است که جزو اخبار داغ رسانه های استان اصفهان شده است به طوری که سخن‌گوی قوه قضاییه اسیدپاشی‌های اخیر در اصفهان را اقدامی ناجوانمردانه، جنایت‌کارانه و خشن خوانده و گفته است عاملان این امر باید شناسایی شده و تحت تعقیب قرار بگیرند و به اشد مجازات برسند.
«غلامحسین محسنی اژه‌ای» امروز در نشست خبری هفتگی خود با خبرنگاران گفت: «باید همه دست‌اندرکاران نسبت به اسیدپاشی‌های اخیر در اصفهان اقدامات جدی انجام دهند تا بتوانند عاملان آن را شناسایی کنند ما مرتکبین این امر را تحت تعقیب قرار می‌دهیم و امیدواریم که هرچه زودتر آن‌ها دستگیر شوند و با فوریت به این پرونده رسیدگی شود»
وی افزود: «خانم جوانی که مورد اسیدپاشی قرار می‌گیرد باید تا آخر عمر دچار رنج و عذاب شود چون شکل ظاهری خود را از دست می‌دهد و هزینه‌های درمانی فراوانی را باید بپردازد. درست است که متهمان اسیدپاشی را می‌توان قصاص کرد اما به نظرم باید یک مجازات بازدارنده در مورد این موضوع وجود داشته باشد»
محسنی اژه ای ادامه داد: «ریاست دادگستری استان، مراجع ذی‌ربط را برای پاسخ‌گویی در این موضوع خواسته و دادستان اصفهان نیز به این موضوع ورود پیدا کرده استالبته اطلاعاتی که در برخی از سایت‌ها آمده مبنی بر این که این اقدام برای برخورد با بدحجابی است، به هیچ وجه تایید نشده است.»
این در حالی است که به گزارش فرهیختگان، خانواده قربانیان اصفهانی مدعی شده اند که اسیدپاش‌ها قبل از پاشیدن اسید گفته‌اند: «ما با بدحجابان مقابله می‌کنیم.»

18years imprisonment and exile for 3 Christian Priests


Abdolreza Ali HaghnejadHRANA News Agency – Three Christian Priests, “Behnam Irani”, “Reza Rabbani” and “Abdolreza Ali Haghnejad” were sentenced to 18 years imprisonment at Islamic Revolutionary Court.
According to the report of Human Rights Activists News Agency (HRANA), “Behnam Irani” who is a converted Christian Priest was already sentenced to 6 years imprisonment before and with the recent verdict by Islamic Revolutionary Court, He is sentenced to another 6 years imprisonment.
This converted Priest is now serving a 12 year imprisonment sentence at Karaj Central Prison.
Back in 2006, Mr “Irani” spent several months under arrest because of his church activities and on the charges of “Arranging prayer ceremony at his home” and “Propagation of Christianity”. On 23 February, 2008, he received a 5 year suspended sentence at the Branch 30 of Tehran Appeal Court on the charges of “Acting against national security”.
In 2010, “behnam Irani” was again sentenced to 1 year imprisonment sentence on the charge of “Propaganda against the regime” and his 5-year suspended sentence was added to this sentence so he served 6 years imprisonment.
Priest “Abdolreza Ali Haghnejad”( Matias) and “Reza Rabbani” ( Silias), each received a 6 year imprisonment and exile sentence to Minab and Bandar-e-Abbas Prison.
These two have been arrested this year and currently serving their sentences at Karaj Central Prison.

صدور حکم ۱۸ سال حبس و تبعید برای سه کشیش مسیحی

Abdolreza Ali Haghnejad
 دادگاه انقلاب بهنام ایرانی، رضا ربانی و عبدالرضا علی حق‌نژاد، سه کشیش مسیحی را در مجموع به ۱۸ سال حبس تعزیری محکوم کرده است.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، بهنام ایرانی، کشیش نوکیش مسیحی که پیش از این نیز محکوم به تحمل ۶ سال حبس بود، بر اساس رای جدید دادگاه انقلاب، به ۶ سال حبس دیگر محکوم شده است.
این کشیش نوکیش مسیحی که در مجموع به تحمل ۱۲ سال حبس محکوم است، در ندامتگاه مرکزی کرج محبوس است.
آقای ایرانی در سال ۱۳۸۵ به خاطر فعالیت‌های کلیسایی‌اش به اتهام برگزاری مراسم دعا و پرستش در خانه و بشارت دادن افراد دستگیر و چندین ماه را در بازداشت به سر برد. وی در ۴ اسفند ماه ۱۳۸۶، از سوی شعبه‌ی ۳۰ دادگاه تجدید نظر تهران، به اتهام «اقدام علیه امنیت ملی» به پنج سال حبس تعلیقی محکوم شد.
بهنام ایرانی، مجدداً و در سال ۱۳۸۹ به اتهام «تبلیغ علیه نظام» به ۱ سال حبس تعزیری محکوم شد و به همین دلیل ۵ سال حبس تعلیقی قبلی وی نیز به مورد اجرا در آمد.
از سوی دیگر کشیش سید عبدالرضا علی حق‌نژاد(متیاس)و رضا ربانی(سیلاس)هر کدام به شش سال حبس و تبعید به زندان بندر عباس محکوم شدند.
این دو تن در سال جاری بازداشت و در ندامتگاه مرکزی کرج به سر می‌برند.

دادگاه پاكستان حكم اعدام یک مادر مسيحی را تأييد كرد!

.
آسیه بی بی مادر مسیحی، 45 ساله و پنج فرزند دارد وی  در سال ٢٠١٠ به اتهام کفر گویی و « توهین به محمد پیامبر مسلمانان » به اعدام محکوم شده بود.
به گزارش «محبت نیوز» ، دادگاهی در شهر لاهور پاکستان روز  پنجشنبه 16 اکتبر 2014 تجدید نظر در حکم اعدام آسیه بی بی، یک زن مسیحی را رد کرد.
این مادر مسیحی پاکستانی از ابتدای ماه ژوئن سال 2009 پشت میله های زندان به سر می برد وی به اتهام کفر گویی و « توهین به پیامبر» مسلمانان به اعدام محکوم شده بود.
به نقل از "ورلد نت دیلی" آسیه بی بی در سال 2009 در پی بحثی که با همکارانش درباره اعتقاداتش داشت، دستگیر شد. طبق منابع خبری، آسیه درباره ایمانش به زنان مسلمان توضیح داد که مسیح بر روی صلیب برای گناهان ما جان داده است. سپس آسیه از آنان سوال کرد: "محمد برای شما چکار کرده است؟" آسیه در ادامه بحث به آنان گفت: "عیسی زنده است اما محمد مرده. مسیح فرستاده حقیقی خداست و نه کس دیگر."
پیش تر نیز رابطان به "VOM" گزارش دادند : یک روحانی مسلمان برای مرگ این زن مسیحی بیش از 6000 دلار جایزه پیشنهاد داده است.
"شاکر چودری" یک تن از وکلای مدافع این زن می گوید آنها به حکم دادگاه محلی اعتراض کرده اند و از دادگاه عالی پاکستان تقاضای تجدید نظر در حکم اعدام را خواهند کرد.
کفرگویی و اهانت به مقدسات اسلامی در پاکستان با مجازات مرگ همراه است. متهمان گاه مثله می شوند یا سال ها بدون محاکمه در زندان می مانند، چرا که وکلا می ترسند از آنها دفاع کنند.
مدافعان حقوق بشر در پاکستان می گویند از قانون جزایی مربوط به « توهین به پیامبر- قانون کفر گویی » در این کشور بیشتر علیه اقلیت های مذهبی غیر مسلمان استفاده می شود.
بنابر گزارش سال ۲۰۱۲ اندیشکده پژوهش و مطالعات امنیتی در اسلام آباد، از سال ۱۹۹۰ تاکنون، دست کم ۵۲ نفر به اتهام کفرگویی و اهانت به مقدسات مثله شده اند.
در حال حاضر دست کم ۱۶ نفر به جرم کفرگویی با مجازات مرگ روبرو هستند و حداقل ۲۰ نفر نیز به حبس ابد محکوم شده اند. بسیاری دیگر با وجود آنکه حکمی برای آنها صادر نشده، کماکان در زندان هستند.
در گزارش رویترز گفته می شود هنوز کسی در پاکستان به دلیل کفرکویی اعدام نشده است، اما اعضای اقلیت های مذهبی می گویند آنها اغلب با چنین اتهام هایی تهدید می شوند.

انديشمند مسلمان: "اگر خواهان صلح و آشتی هستيد پيرو آموزه های مسيح باشيد"

.
 در كنفرانسی كه با حضور علمای اسلامی، نمايندگان مجلس و وكلای سرشناس پاکستان برگزار شد، فیلسوف مسلمان از تعاليم عيسي مسيح ستايش کرد.
 به گزارش سرویس ترجمه «محبت نیوز» به نقل از خبرگزاری مسیحیان پاکستان، در كنفرانسی كه به مناسبت روز جهانی صلح در پاكستان با حضور علمای اسلامی، نمايندگان مجلس و وكلای سرشناس برگزار شد مولانا محمد يوسف انور ضمن ستايش تعاليم عيسي مسيح گفت: "بردباری جوامع مسيحی نمونه بارز كاركرد آموزه های عيسی مسيح است."
همچنين وي خواستار توجه بيشتر رهبران مسلمان به نقض گسترده حقوق اقليت های مذهبی در جوامع مسلمان شد.
آزار و اذيت اقليت های مسلمان و غيرمسلمان به امری عادی و رايج در اغلب كشورهای اسلامي تبديل شده است.
 اين مسائل برخي از دولت هاي مسلمان را به چاره جويي واداشته است.
پاکستان، که اکثریت جمعیتش را مسلمانان تشکیل می دهند، مسیحیان به شدت در آنجا از سوی افراطیون در جفا می باشند پاکستان همچنین سخت ترین قوانین را در مورد توهین به مقدسات دارد. هر کس که به جرم توهین به اسلام و "محمد"  ( کفرگویی)  آن محکوم شناخته شود، با مجازات مرگ رو به روست.
"توهین به مقدسات" مساله‌ای حساس در پاکستان است که در سال‌های اخیر با قتل چندین نفر همراه بوده است.
بسیاری عقیده دارند که از قانون مربوط به مجازات «کفرگویی» در پاکستان، برای تسویه حساب‌های شخصی و فشار بر اقلیت‌های مذهبی غیرمسلمان بویژه مسیحیان استفاده می‌شود.

بدون شرح ! -------------- !No Comment

نمایندگانی که خودشان اسید به روح و روان زنان می پاشند !!!

نمایندگانی که خودشان اسید به روح و روان زنان می پاشند , زنانی که شبیه به همه ایران نیستند
به این تصویر نگاه کنید آنها نمایندگان مجلس ایران هستند. زنان بی چادر حتی یک نماینده هم در مجلس ندارند و آنها فقط حجاب را نمایندگی می کنند. بارها و بارها قوانین ضد زن تصویب کردند.
تک تک این زنان حداقل جندین بار خواستار برخورد با «بدحجاب ها» شدند اما آیا کسی از این زنان خواستار مجازات سریع ِ اسید پاش ها به صورت زنان اصفهانی هم شد؟ زن باشی و قوانین ضد زن تصویب کنی و در مواقع ظلم و اسید پاشی به زنان سکوت کنی، این یعنی اسید پاشیدن به روح و روان زنان ایرانی توسط همین نمایندگان زن در تمام این سالها...
these are the the members of Iranian parliament. Iranian women members of parliament are always in full hijab, so none of them represent the modern Iranian women or who do not wear chadoor.


these female MPs have all warned against bad hijab but which one has called for punishment of those behind acid attacks?

!!!!وقتي امام جمعه اي مي گويد براي برخورد بدحجابي بايد خون داد---------When prayer leaders had warned against the improper Hijab and one called for "blood to be spilled" to enforce Hijab rules!!!


این فیلم و سلسله فیلم های دیگر از یک زن اصفهانی به صفحه آزادی های یواشکی ارسال شده که در آن می توانید روایت مردم از این روزهای اصفهان را بشنوید و ببینید و لطفا از این صفحه و به نقل از صفحه به اشتراک بگذارید.
this is an exclosive video from the city of Isfahan in which Iranian woman talks about acid attacks. 

اولین فیلم ارسالی:

من،دختر اصفهانی یا شاید بهتر باشد بگویم ایرانی سالهاست اسیدی که بر روحم پاشیدید تاب آوردم و دم نزدم
اکنون مرا از ریختن اسید بر جانم می ترسانید؟؟!
اسیدی ترین ماده ی دنیا روح شماست...
به فکر روح خود باشید،نه صورت من!
ننگ بر شما باد...
اسید پاشی روی دختران ایرانی را متوقف کنید.

this is an exclusive video from the city of Isfahan in which Iranian woman talks about acid attacks. 
I am a girl from the city of Isfahan, where 14 women have been attacked with acid. Like many Iranian women, for many years I have kept silent even when my soul was attacked with your sour and acidic words and actions.Now, you think you can scare me by threatening to pour acid on my body? The most corrosive element in the world is your soul and mindset. Think of your own salvation, not my face.Shame on you. 



تجاوز پيكارجويان دولت اسلامی به زنان مسيحی

.
زنان مسيحی اسیر در زندان بادوش عراق  ناگزیر در  میان دو انتخاب: يا اسلام بياورند يا هر روز مورد تجاوز قرار گيرند تا عقيده خود را عوض كنند.
 زندان شهر بادوش دومین زندان بزرگ در سراسر عراق در تصرف دولت اسلامی، امروز ميزبان صدها زن مسيحی، ايزدی و تركمن است. زنانی كه بارها مورد تجاوز قرار گرفته اند تا از آيين خود دست بكشند و اسلام ورد قبول آنان را بپذيرند.
بر طبق شريعت اسلام، اين زنان غنائم جنگی هستند، زنانی كه بسياری از آنها به عنوان برده جنسی به ستيزه جويان دولت اسلامی فروخته شدند.
بنا به گزارش منابع خبری مسیحی مقامات رسمی سازمان ملل در عراق تخمين مي زنند در حدود ١٥٠٠ زن و كودك عمدتن مسيحی و ايزدی به عنوان برده جنسی به اين جنگجويان فروخته شده باشند.
دولت اسلامی اين بردگان جنسي را بين ٢٥ تا ١٥٠ دلار آمريكا به فروش مي رساند.


دولت اسلامي خلافت خودخوانده ای را در بخش های وسيعي از شمال عراق و شرق سوريه اعلام كرده است.

۱۳۹۳ مهر ۲۷, یکشنبه

سرود پرستش شماره :26 --------Worship song no : 26

یک سوال ؟ ---------- ? A QUESTION

Iranian police claimed that they could arrest the happy kids in Iran within two hours but now it has ben more than two weeks and at least six women have been hospitalised after acid attacks in Isfahan, no one got arrester by the police yet. Why?

پلیس ایران می گوید دختران و پسران هپی را ظرف دو ساعت شناسایی و دستگیر کردیم. اما حالا بیش از دو هفته گذشت و پلیس ایران نتوانست کسانی که روی صورت زنان و دختران اصفهان اسید پاشیده اند را شناسایی و دستگیر کند. فکر می کنید چرا؟

۱۳۹۳ مهر ۲۶, شنبه

اسیدپاشی به زنان بدحجاب در اصفهان

 در هفته‌های اخیر، حداقل شش زن جوان قربانی اسیدپاشی تنها در بیمارستان فیض اصفهان بستری شده‌اند.
به گزارش هرانا، یک منبع مطلع به رادیو فردا گفته که یکی از قربانیان، دختر ۲۱ ساله‌ای است که اسید هم صورت او را سوزانده و هم به علت وارد شدن به دهان، به اندام داخلی‌اش آسیب رسانده است.
به گفته این فرد، یک موتور با دو سرنشین در کنار خودروی حامل این دختر توقف کرده، سرنشین پشتی موتور با انگشت به شیشه ضربه زده و به بهانه پرسیدن آدرس، اسید را که در درون سرنگ بود به صورت دختر پاشیده است.
این منبع مطلع افزوده که جوان، زیبا و غیر چادری بودن، خصوصیات مشترک تمام زن‌هایی است که در هفته‌های اخیر در اصفهان قربانی اسیدپاشی شده‌اند.
خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) هم از «اسیدپاشی به یک خانم جوان» در شامگاه چهارشنبه و گسترش این شایعه در سطح اصفهان که زنان دیگری نیز در هفته‌های اخیر قربانی اسیدپاشی شده‌اند، خبر داده است.
ایسنا در گزارش خود که پنجشنبه ۲۴ مهر منتشر شده، نوشت که چهارشنبه شب، «موتورسواران نا‌شناس»، بر روی یک خانم جوان که سوار خودروی سمند بود اسید پاشیدند.
شاهدان عینی به این خبرگزاری گفته‌اند که زن جوان به شدت از ناحیه صورت و دست دچار سوختگی و به بیمارستان سوانح و سوختگی منتقل شد.
علی شجاعی یکی از کسبه خیابان مهرداد گفته که این زن «حدودا ۲۷ ساله بود و حجاب معمولی داشت.»
وی به ایسنا گفته است که «این چندمین باری است که در هفته‌های اخیر در خصوص اسیدپاشی به زنان جوان در اصفهان شنیده است.»
حسین حسین‌زاده، جانشین فرماندهی انتظامی استان اصفهان می‌گوید این دومین بار است که اخیرا اسید پاشی اتفاق می‌افتد و گفته که پلیس «در حال برنامه‌ریزی برای شناسایی متهمان است.»
با این حال، آقای حسین‌زاده از علل وقوع این حوادث ابراز بی‌اطلاعی کرده است.
فضل‌الله کفیل، فرماندار اصفهان هم وقوع «دو مورد» اسیدپاشی بر روی زنان در روزهای اخیر را تایید کرده اما درباره دلایل احتمالی این حوادث گفته که «یکی از خانم‌ها که مورد اسید پاشی قرار گرفته متأهل است و احتمال دارد این حادثه مربوط به اختلافات شخصی باشد.»
ایسنا تایید کرده که اخیرا مطالبی با محتوای اسیدپاشی بر روی دختران و زنان در اصفهان به علت بی حجابی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است ولی مشخص نیست ربطی بین این مطالب و اسیدپاشی‌های اخیر وجود داشته باشد.
مسئولان شهر و استان اصفهان در سال‌های اخیر، سخنان تندی را علیه زنان به گفته آن‌ها «بدحجاب» بیان کرده‌اند.
از جمله یوسف طباطبایی‌نژاد، امام جمعه اصفهان که گفته «مسئله حجاب دیگر از حد تذکر گذشته است و برای مقابله با بدحجابی باید چوب‌‌تر را بالا برد و از نیروی قهریه استفاده کرد.»

۱۳۹۳ مهر ۲۴, پنجشنبه

Rouhani's Adviser: No One Has the Right to Evangelize in Iran !

.
President Rouhani's Adviser on Ethnic and Religious Minorities' Affairs, says, "We, in the Islamic Republic of Iran, do not allow any individual or group to invite people to other sects or religions. We consider this dangerous for people and therefore illegal."

Mohabat News – Pointing to Iran's diversity of ethnicity and religion, Ali Younesi, President Rouhani's Adviser on Ethnic and Religious Minorities' Affairs, said, "Everyone is free to practice his/her own faith, but no one has the right to promote his/her faith."
Mr. Younesi said in an interview with Revolutionary Guards-backed Fars News Agency, "We do not allow any individual or group to invite people to sects or religions other than Islam. We consider this dangerous for people and therefore illegal. They can be busy with their own business. However, it is not acceptable, for instance, if a Christian invites a Muslim to Christianity."
Ali Younesi, former Minister of Intelligence in President Khatami's administration, stressed that evangelical activities are illegal in Iran and all such activities must be stopped.
This is the most direct public statement from an official in President Rouhani's cabinet against evangelical activities.
The Iranian government actively promotes Islam in other countries where Christianity is the dominant religion, but does not want the reverse to happen inside its own borders.
In his presidential campaign, Hassan Rouhani promised to grant more freedom should he be elected. After President Rouhani took office, not only did the situation of Human Rights not improve, but it even regressed.
Islamic views are highly regarded in the Iranian government. This leaves no room for non-Islamic faiths to exist. Followers of such faiths are also deprived of their most basic right of expressing themselves.
Based on President Rouhani's promises in his presidential campaign, Iranian ethnic and religious minorities hoped that their civil rights would be restored. Rouhani's government has failed these groups of Iranians so far.

علی يونسی: هيچ كسی حق تبليغ فرقه يا مذهبی را ندارد !

.
علي يونسی وزير اطلاعات دولت خاتمي با اشاره به تنوع قومي و مذهبي ايران گفت: "همه در انجام فرائض ديني خود آزاد هستند ولي كسي حق ندارد كار تبليغي انجام دهد."
به گزارش خبرگزاري آلمان آقاي يونسی درگفتگويي كه با خبرگزاري فارس انجام داد افزود: "ما به هیچ شخص یا گروهی اجازه نمی‌دهیم که در ایران اسلامی مردم را به یک فرقه یا حتی مذهب دعوت کند و این کار را ممنوع و خطرناک می‌دانیم. آنها برای خودشان کار کنند اما اینکه مثلن یک مسیحی، مسلمانی را به دین خود دعوت کند قبول نداریم.
مشاور امور اقوام و اقلیت‌های دینی حسن روحاني همچنین تاکید می‌کند که فعالیت‌های تبلیغی و تبشیری در جمهوری اسلامی ممنوع است و باید جلوی این گونه فعالیت‌ها گرفته شود.
اين صريح ترين اظهار نظر يك مقام دولت تدبير و اميد در مورد فعاليت هاي تبشيري است. پيش از انتخابات رياست جمهوري سال ٩٢ حسن روحاني با وعده اعطای آزادي هاي بيشتر به قدرت رسيد. در حاليكه از زمان به قدرت دولت روحاني در ايران وضعيت حقوق بشر وخيم تر شده است.
حسن روحانی بعد از رسیدن به ریاست‌جمهوری، برای اولین بار پستی با عنوان "دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌ها" ایجاد کرد و این مسئولیت را به علی یونسی سپرد. آقای یونسی در مصاحبه با خبرگزاری ایسنا این پست را بالاتر از سطح معاونت رئیس جمهوری دانسته و ایجاد آن را نشانه اهمیت دادن به موضوع اقلیت‌ها در دولت آقای روحانی عنوان کرده است.

۱۳۹۳ مهر ۱۹, شنبه

بیخبری از محمدرضا پورشجری پس از یک هفته

Mohammad Reza Pourshajari باوجود گذشت بیش از یک هفته از بازداشت محمدرضا پورشجری (سیامک مهر) از وضعیت وی اطلاع دقیقی در دست نیست.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، محمدرضا پورشجری معروف به سیامک مهر روز سه‌شنبه ۸ مهر ماه هنگام مسافرت به ارومیه توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.
این وبلاگ نویس که اخیرا پس از سپری کردن ۴ سال زندان آزاد شده بود از سوی مسئولان امنیتی بازداشت و موفق شد طی یک تماس کوتاه با بستگانش خبر بازداشت خود را اعلان نماید.
اکنون با وجود گذشت بیش از یک هفته مسئولان امنیتی علت بازداشت و اتهامات وی را به بستگانش نگفته‌اند.
یک منبع نزدیک به خانواده وی به گزارشگر هرانا گفت: «احتمال زیاد می‌دهیم که محمدرضا پورشجری اکنون در بند ۲۰۹ زندان اوین نگهداری شود اما اجازه تماس و ملاقات با خانواده را به وی نمی‌دهند.»

No information about Mohammad Reza Pourshajari

Mohammad Reza PourshajariThere is no information about Mohammad Reza Pourshajari (Siamak Mehr) after one week of his detention.
According to the report of Human Rights Activists News Agency (HRANA), Mohammad Reza Pourshajari, known as Siamak Mehr, was arrested by security forces on 30th September when he was travelling to Urmieh.
The blogger, who had been released after 4 years imprisonment, was arrested by security forces again. He managed to inform his family about his detention in a brief phone call.
Now, after more than a week, security officials have not said anything to his relatives regarding the reason of detention and his charges.
A close source to his family, told HRANA’s reporter: “It is most likely that Mohammadreza Pourshajari is held in ward 209, in Evin prison, and he is not allowed to contact or visit his family”.

رضا شهابی به مرخصی درمانی اعزام شد

Reza Shahbi رضا شهابی زکریا که جهت جراحی به بیمارستان منتقل شده بود شب گذشته به زندان رجایی شهر بازگشت و ساعاتی پیش به مرخصی درمانی اعزام شد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، رضا شهابی زکریا، فعال کارگری و زندانی سیاسی که از صبح روز شنبه ۲۱ تیر ماه از زندان رجایی شهر کرج به بیمارستان هزار تخت‌خوابی امام خمینی منتقل شده بود، شب گذشته به زندان رجایی شهر بازگشت و ساعاتی پیش از این زندان به مرخضی درمانی اعزام شد.
آقای شهابی، ‌عضو هیات مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران، ‌ حدود یک ماه پیش تحت عمل جراحی مهره‌های کمر قرار گرفت و به گفته پزشکان معالجش باید سه ماه در خارج از زندان تحت نظر و معالجه قرار گیرد.
این در حالی است که پیش‌تر مراجع قضایی ایران برای یک ماه مرخصی پزشکی رضا شهابی، ‌۲۰۰ میلیون تومان وثیقه خواسته‌ بودند.

Reza Shahabi sent to medical furlough

Reza Shahbi Reza Shahbi Zakaria who was sent to hospital for surgery operation, was transferred back to Rajaei Shahr prison 2 days ago and has been sent to medical furlough on Tuesday.
According to the report of Human Rights Activists News Agency (HRANA), Reza Shahabi Zakaria, the labour activist and political prisoner of Rajaei Shahr of Karaj, who was transferred to Imam Khomaini hospital on July 12, was transferred back to prison and few hours later sent to medical furlough.
Mr. Shahbi is the board member of Tehran and Suburb Bus Transit Company Employees Syndicates, who was under surgery operation of spinal about one month ago. According to the physicians, he has to be under treatment and monitoring out of prison for three months.
This is while, later, judicial authorities asked for 200 million Tomans bail for the medical furlough.

ادامه بازداشت چهار تن از اعضای عرفان حلقه

 به دنبال دستگیری‌های گسترده پیروان عرفان حلقه، خانم‌ها معصومه ضیاء- نرگس فرهادی- ملیحه بیگانیان و آقای ایرج عمیدی هم چنان در بازداشت به سر می‌برند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، پس از تجمع پیروان عرفان حلقه در مقابل دادگاه انقلاب که در اعتراض به بازداشت آقای محمد علی طاهری صورت گرفت، تعداد حدودا ۷۰ نفر بازداشت شدند که تمام این افراد به جز معصومه ضیاء- نرگس فرهادی- ملیحه بیگانگان و آقای ایرج عمیدی با تعهدهای فردی و چند نفره ُآزاد شدند.
یک منبع مطلع به گزارشگر هرانا گفت: از کسانی که آزاد شده‌اند تعهد کتبی گرفته‌اند که به هیچ وجه فرادرمانی را تدریس نکنند و در هیچ کلاس، جلسه و تجمعی شرکت نکنند و تعهد گرفتند که در فیس بوک، وایبر و شبکه‌های اجتماعی با نوشتن متن‌هایی به همه هشدار ندهند؛ و همچنین با شرکت در تجمعات و حرکتهای اعتراضی، پرونده محمد علی طاهری را سیاسی می‌کنید و وضعیت ایشان را از اینکه هست بد‌تر می‌کنید و تعهد گرفتند که شدیدا با هرگونه حرکتی برای آزادی ایشان مخالفت کنیم.
وی در ادامه افزود: از وضعیت و محل نگه داری خانم‌ها معصومه ضیاء- نرگس فرهادی- ملیحه بیگانگان و آقای ایرج عمیدی اطلاع دقیقی در دست نیست.

Four followers of “Erfan-e-Halgheh” kept under arrest

Iraj Amidi After the mass arrests of “Erfan-e-Halgheh” followers, “Masoume Zia”, “Narges Farhadi”, “Malihe Biganian” and “Iraj Amidi” are still under arrest.
According to the report of Human Rights Activists News Agency (HRANA), after followers of “Erfan-e-Halgheh” faith (Interuniversalism) attended a gathering in protest to the arrest of Mohamad Ali Taheri in front of the Islamic Revolutionary Court, 70 of these followers were arrested by the security forces.  All of these citizens are now released after signing affidavits apart from Masoume Zia”, “Narges Farhadi”, “Malihe Biganian” and “Iraj Amidi”.
A well informed source told HRANA reporter: “those released have signed written affidavits and guaranteed that “they will not teach Faradarmani”, “will not take part in any Interuniversalism classes, meetings or gatherings” and “will not post any informative or news material about interuniversalism and Faradarmani on social media channels such as Viber and Facebook”. They have been told that they are converting Mohammad Ali Taheri‘s case to a political case by participating in gatherings and protests, which in turn would worsen his situation and puts him in danger. Those released have also guaranteed that they will definitely not participate in any activity for Taheri’s release”.
This source continued: “there is no information available on the location of the detention centre in which “Masoume Zia”, “Narges Farhadi”, “Malihe Biganian” and “Iraj Amidi” are kept”.

محسنی‌اژه‌ای اختیار‌دار «اعدام‌ها» در قوه‌قضائیه شد

.
لاریجانی طی نامه‌ای  به محسنی اژه‌ای وی را مسئول تصمیم‌گیری در خصوص اجرای احکام اعدام متهمان معرفی کرده است.
 به گزارش « محبت نیوز» صادق لاریجانی٬ رئیس قوه قضائیه با صدور دستوری اختیار و دامنه تصمیم‌گیری غلامحسین محسنی اژه‌ای معاون اول خود در این قوه را افزایش داد.
به نقل از دیگربان، لاریجانی در نامه‌ای که در همین رابطه به محسنی اژه‌ای نوشته٬ وی را مسئول تصمیم‌گیری در خصوص اجرای احکام اعدام متهمان پرونده‌های مواد مخدر معرفی کرده است.
.محسنی اژه‌ای براساس دستور رئیس قوه قضائیه مرجع تصمیم‌گیری در خصوص مواد ۳۵۶ و ۴۲۴ قانون مجازات اسلامی شده است.
این مواد مربوط به ٰتصمیم‌گیری درباره احکام قصاص در شرایط خاص (فقدان یا عدم دسترسی به ولی خاص) است که از اختیارات تفویض شده علی خامنه‌ای به رئیس قوه قضائیه بود.
پیش‌تر احکام اعدام و قصاص باید با موافقت رئیس قوه قضائیه به اجرا گذاشته می‌شد که صادق لاریجانی این اختیار را بنا به دلایل نامعلومی به معاون اول خود تفویض کرده است.
بررسی و تائید پیشنهاد‌های معاونت راهبردی» و «تصویب ایجاد شعب دادسرا و دادگاه» از دیگر اختیارات واگذار شده لاریجانی به محسنی اژه‌ای است.